בנבחרת ישראל קיוו לקבל בחצי גמר פלייאוף היורו את איסלנד, וזה אכן מה שקרה אתמול בהגרלה, אבל היא לא הצליחה כנראה להימנע ממפגש עם אוקראינה החזקה, שתחכה לה קרוב לוודאי בגמר.
1 צפייה בגלריה
yk13689753
yk13689753
(נבחרת בירידה. שחקני איסלנד | צילום: PEDRO NUNES, רויטרס)
ישראל תארח את איסלנד ב־21 במארס, בתקווה שעד אז אפשר יהיה לקיים את המשחק בארץ, והמנצחת תצא חמישה ימים מאוחר יותר למפגש חוץ עם המנצחת במשחק בין המארחת בוסניה לאוקראינה.
איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב־2016, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל בליגת האומות בשנה שעברה (פעמיים 2:2). דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת. היא סיימה את קמפיין המוקדמות עם 10 נקודות בלבד ובמקום הרביעי בבית 10, אחרי פורטוגל, סלובקיה ולוקסמבורג ולפני בוסניה וליכטנשטיין. על הקווים עומד הנורווגי אוגה הריידה (70), שמונה לתפקיד אחרי התבוסה 3:0 לבוסניה במשחק הראשון של הקמפיין, ועוד לא מצא שיטה והרכב קבועים. חלק מהשחקנים המזדקנים שהרכיבו את דור הזהב עדיין שם, כולל גילפי סיגורדסון בן ה־34 שלפני שנתיים נחשד בפדופיליה באנגליה, חזר למגרשים אחרי שלא הוגש נגדו כתב אישום, ושב לאחרונה גם למדים הלאומיים. השחקנים הבכירים בנבחרת הם שחקני ההתקפה האקון הראלדסון בן ה־20 מליל ויוהאן גודמונדסון בן ה־33 מברנלי.
המאמן אלון חזן: "כל נבחרת שמגיעה לפלייאוף מרגישה ראויה להעפיל ליורו, ולכן יהיה לנו מאבק קשה. נכין את עצמנו כמו שצריך על מנת לעשות הכל כדי לתקן את האכזבה שלא עלינו משלב הבתים ולעלות דרך האפשרות השנייה". הקפטן אלי דסה הוסיף: "אני מאמין בכל ליבי שהמשימה אפשרית. הלוואי שיתאפשר לנו לשחק מול הקהל שלנו והדחיפה האדירה שהוא נותן לנו".

תורג'מן דחה את צסק"א מוסקבה

רגע לפני משחק ההשלמה של מכבי ת"א בקונפרנס ליג מול זוריה האוקראינית מחר (17.30), צסק"א מוסקבה הגישה הצעה רשמית על החלוץ דור תורג’מן. קבוצת הפאר הרוסית הייתה מוכנה לשלם 4 מיליון יורו, אולם תורג'מן דחה את ההצעה בגלל רצונו להגיע לליגה בכירה יותר והיחסים המדיניים המתוחים עם ישראל.
בינתיים, מכבי ת"א חזרה להתאמן לקראת המשחק נגד זוריה, שיתקיים בעיר באצ'קה טופולה שבסרביה. מכבי מגיעה למשחק עם 6 נקודות לאחר ניצחונות על זוריה ובריידבליק והפסד לגנט. (נדב צנציפר)