לא ככה תיכננו במינהלת להחזיר את ליגת העל לפעילות אחרי שמונה שבועות של הפסקה כפויה בגלל מלחמת חרבות ברזל. הכוונה הייתה לערוך בסוף השבוע הקרוב מחזור מלא, מינוס המפגש בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, שתקיים מחר משחק השלמה באירופה – אלא שההתנגדות הנחרצת של ארבע קבוצות לחזרה לפעילות כבר עכשיו הובילה לפשרה שדחתה את המחזור לשבוע הבא. במקום זה יתקיים מחר (20.00) משחק אחד בלבד, שבו תארח מכבי חיפה את הפועל פ"ת כהשלמה למחזור הראשון.
1 צפייה בגלריה
yk13689129
yk13689129
(סבע בדרך החוצה, אבל רפאלוב ושרי אמורים לשחק מחר | צילום: עוז מועלם)
שתי הקבוצות לא מגיעות כמובן במצב אידיאלי, אבל העדיפו לקיים את המשחק כבר מחר כדי להקל על הלו"ז הצפוף שמחכה בהמשך. למכבי חיפה מצפה ביום חמישי הבא משחק מול ראן הצרפתית בליגה האירופית ועם החזרה לליגת העל היא תארח את הפועל באר־שבע. בהמשך כל הקבוצות צפויות לקיים פעם בשבועיים שלושה משחקים בשבוע כדי להשלים את המחזורים החסרים.
הירוקים התמודדו גם עם בעיית השחקנים הזרים, שלא כולם התלהבו בלשון המעטה לחזור לשחק בישראל. עלי מוחמד, עבדולאי סק, פרנצדי פיירו ולורנצו שימיץ' הביעו מיד נכונות להגיע, אבל היתר היססו. צ'ארון שרי חבר למשפחתו בהולנד והחמיץ את המשחק נגד ויאריאל, אבל הוא חזר בסופו של דבר ארצה ובעקבותיו דניאל סונדגרן ופייר קורנו. שואו היה אמור להגיע אמש לישראל, אבל לא עלה על הטיסה ברגע האחרון ויחמיץ את המשחק מחר.
וישנה גם שאלת דיא סבע, שנופה מהסגל בגלל אותו פוסט של אשתו ונמצא בדרך החוצה מהקבוצה, כשהמאמן מסאי דגו אמור לקבל היום החלטה אם להחזיר אותו. ליאור רפאלוב נמצא חזק בתמונת ההרכב, וכך גם ענאן חלאילי שהצטיין במדי הנבחרת. בינתיים נקבע שמכבי חיפה תארח בשבוע הבא את ראן בבודפשט אחרי שהתכוונה לקיים את המשחק בבלגרד.
דגו אמר לקראת המשחק מחר, שיתקיים בסמי עופר ללא קהל: "הוחלט לחזור לכדורגל, זה לא הכי אידיאלי, אבל אני חושב שעצם זה שאנחנו חוזרים לשחק ייתן קצת נחת לחיילים שלנו שנמצאים בעזה, לאוהדים ולעם ישראל שאוהב את המשחק הזה והתגעגע לראות אותו בטלוויזיה. ההכנה לא הייתה רגילה, אבל אני בטבע שלי לא אוהב לתרץ. יש לנו בשבת משחק מאוד־מאוד חשוב, אסור שהליגה תברח לנו ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח". שון גולדברג הוסיף: "התחושות מעורבות, מצד אחד לא קל לשחק, אבל מצד שני אנחנו מאוד רוצים לתת לקהל ליהנות מכדורגל ולשכוח לרגע מההקושי שכולם עוברים, גם אם זה מהבית ולא פיזית מהיציעים".

טסלפפה: "עושים מה שביקשו מאיתנו"

להפועל פ"ת יש את הצרות שלה, וגם לה היו בעיות עם שני שחקנים זרים שלא רצו לחזור ארצה, ריצ'רד בואטנג ואנדרה טישיירה. המאמן עופר טסלפפה התייחס לכך אתמול: "זה לא פשוט ואפשר להבין אותם, זו לא המדינה שלהם. אנחנו מברכים את אלו שחזרו ושמחים שהם איתנו, אבל לא שופטים את אלו שלא חזרו". עונשו של הבלם ג'ימי אלכסיס, שהורחק במחזור הראשון, הומתק משישה משחקי הרחקה לחמישה.
על החזרה לליגה כבר מחר אמר המאמן: "אנחנו מיישרים קו ועושים מה שביקשו מאיתנו. אנחנו מבינים שזו סיטואציה שלא הייתה אף פעם ואנחנו חלק מזה. זה לא הזמן לריב, המדינה שלנו עוברת גם ככה דברים קשים, אז אנחנו צריכים לעשות מה שמבקשים מאיתנו". (לירן ביטון)