בעקבות המשבר החמור בכלכלת העיר אילת מנסים שם להניע שוב את התיירות לעיר ובמלונות יוצאים במבצעי עומק לתיירות פנים. רשת ישרוטל מפרסמת לראשונה מתחילת המלחמה ומציעה הנחות של כ־35% במלונות רויאל ביץ' ואגמים, בדן מציעים עד 50% הנחה וברשת פתאל מציעים עד 50% הנחה במלונות הרשת בעיר. המטרה להחזיר את הנופשים הישראלים למרות המפונים שמאכלסים את רוב המלונות.
ראש עיריית אילת אלי לנקרי שלח בשבוע שעבר מכתב דחוף לרוה"מ ובו כתב כי כלכלת העיר נמצאת לפני קריסה. על פי נתוני מרכזי הקניות בעיר והבנקים המקומיים ישנה ירידה של כ־60% בפדיונות של העסקים בעוד בשאר הארץ מדובר על ירידה בפדיונות של 18% בלבד. לפי נתוני שבא הסולקת כרטיסי אשראי באילת ישנה ירידה של 42% בשימוש בכרטיסי אשראי בעיר - הגבוה בישראל. הסיבה לכך היא עשרות אלפי הישראלים שפונו מביתם ומתארחים בבתי המלון באילת, ואשר בניגוד לתיירים כמעט שלא מוציאים כסף ולא רוכשים בעסקים בעיר. לדברי לנקרי ללא סיוע ממשלתי מיידי קיים חשש כי העיר תתרסק. גם הצורך של המלונות שמקבלים תעריף נמוך עבור המפונים וגם של העיר בהבאת תיירים מקומים גדול משום שהתיירות והכלכלה של אילת משולבים.
1 צפייה בגלריה
yk13690342
yk13690342
(מלון דן אילת. עד 50% הנחה | צילום: סיון פרג')
רמי שביט, בעלי המשביר שמפעיל סניף גדול בעיר, אמר ל"ממון": "אילת ממש קורסת. המפונים הם לא צרכנים, הם כמעט לא יוצאים מהמלון, לא אוכלים במסעדות ולא קונים, הפדיונות קרסו ב־70%". ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל אמר: "שליש מהחדרים ברויאל פנויים ויש מספר חדרים באגמים, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על ההכנסות של הרבעון הבא". ישרוטל הוציאה לפני שבוע דווח לבורסה שבו הזהירה כי ככל שהמלחמה תימשך, עלולה לחול השפעה משמעותית לרעה על תוצאותיה הכספיות. גם מלונות דן הוציאו אזהרה דומה.
לפי בדיקה שעשינו לסופ"ש מ־30 בנובמבר עד 2 בדצמבר 2 לילות לזוג יעלו ברויאל ביץ' 1,893 שקל במקום 2,800 שקל. במלון אגמים סופ"ש דומה יעלה 1,105 שקל לזוג במקום 1,716 שקל. במלון דן אילת מציעים בדצמבר 2 לילות לזוג במחיר שמתחיל ב־1,771 ש'. וברשת פתאל במלון הרודס באותו סופ"ש יעלה לזוג לשני לילות 1,723 ש' במקום 2,700 ש'.