איציק ברוך, מאמן סקציה נס־ציונה היוצא, היה פעם בלם. לא רע אפילו. לקח גביע, הכל. רק שבלם פעמים רבות נשאר בלם, גם כשהוא הופך למאמן. זה אומר שאם תעקבו אחרי המשחקים שלו בשנים האחרונות, תמצאו הרבה אחד־אפס קטן.
אולי בגלל זה, אי שם במחזור השישי, אחרי שקיבל חמישייה מרהמ"ש, הוא נכנס לתבהלה ועשה סימני התפטרות, עד ששוכנע להישאר. זה לא החזיק. ביום שישי, עוד לפני התיקו 2:2 נגד הפועל עפולה, התברר שהוא עוזב.
1 צפייה בגלריה
yk13690539
yk13690539
(צילום: עוז מועלם)
זו הייתה קדנציה במהירות העפעוף לברוך אחרי שלוש שנים ארוכות במכבי יפו. גם ביפו, אגב, היו לו רגעי משבר כאלה, שרצה לעזוב ושוכנע להישאר. ההיסטוריה לימדה שתמיד זה השתלם. ברוך הוא מהמשקיענים האלה שבאים למרתון, ואיכשהו מוצאים את הדרך לסדר דברים.
אז נכון, לא נעים לרדת מליגת העל עם ציפיות ולמצוא את עצמך סוחב את כל הלאומית על הכתפיים; ולא נעים לספוג 17 גולים בשמונה מחזורים, במיוחד כשאתה בלם באופי. ועדיין, יש לי תחושה שבקשר הזה, בין ברוך ונס־ציונה, היו חסרים קילוגרמים של סבלנות.
ˆ ˆ ˆ
אז זה מה שקורה בנ"צ הדרומי ביותר בליגה הלאומית, הדרומי מבחינה גיאוגרפית והדרומי בטבלה. ובדיוק מהעבר השני, בקודקוד הפסגה המושלגת של הליגה, יש את היורדת השנייה מליגת העל, קריית־שמונה - שהיא הצפונית ביותר מבחינה גיאוגרפית ובטבלה.
ושם, האסטרטגיה של קודם לא לספוג, ואחר כך אלוהים גדול, עובדת חלום למאמן שי ברדה. זה אומר שרק חמישה שערים קיבלה הקבוצה עד היום; זה אומר שישה מתשעה משחקים שבהם לא ספגה; וזה אומר שבעה ניצחונות - כולל עוד אחד־אפס קטן, השלישי שלה העונה - בסוף השבוע נגד כפר־סבא.
אשכרה תמונת מראה.
ˆ ˆ ˆ
עוד משהו לסוף, ממבט היסטורי כזה. יום אחד, נגיד עוד 20 שנה, כשניזכר בימים האלה, נדמה לי שיהיו כאלה שיופתעו ששוחק פה כדורגל. לא אומר דווקא ממקום שלילי. יש ערך רב לשגרה. ובכל זאת, להגיד שיש אווירת כדורגל בתקופה הזו, מול יציעים ריקים, ועוד באותם רגעים ממש של דרמת חזרת חטופים? המחזור הזה היה באמת למשוך בכוח.
ˆ ˆ ˆ
מחזור 9: קריית־שמונה - הפועל כפר־סבא 0:1. רוי הראל (77).
הפועל רמה"ש - בני־יהודה 3:1. לרמה"ש: רועי הר (45). לבני־יהודה: שחר הירש (14), אבובאקר בארי (31), שי אייזן (100).
נס־ציונה - הפועל עפולה 2:2. לנס־ציונה: סונגה צ'יפיוקה (60), איתי רוטמן (63). לעפולה: פרנק ריבולייה (33), זיו בן־שימול (74).
הפועל עכו - הפועל ראשל"צ 3:3. לעכו: אוהד חזוט (2), נתנאל חגאני (22, 50). לראשל"צ: איאס מסאלחה (41), ברני קאבלה (88), עצמי (אופק אטיאס 94).
מ.ס כפר־קאסם - הפועל ר"ג 0:0. (ספי פסטרנק)