חודש אוקטובר האחרון נראה מבטיח במיוחד עבור "שוקולטרי גליצקי", המייצר שוקולד בוטיק ופרלינים בכפר מרדכי, בדרום השפלה. "היו לנו הזמנות מחברות הייטק וממפיקים ואז הגיע 7 באוקטובר והכל נעצר וקפא במקום", מספרת השוקולטרית רוית גליצקי. "נכנסתי לטראומה שלא תתאר. העסק דמם. האירועים בוטלו. אף אחד לא רצה לשמוע משוקולד. הפסדתי 60 אלף שקל".
בינואר הקרוב גליצקי הייתה אמורה לטוס לקנדה כדי להעביר סדנאות והרצאות על הכנת שוקולד ו"אז התקשרה האחראית ואמרה שזה בוטל כי היא לא מוכנה לשתף פעולה עם עסקים מישראל, שמנהיגה 'מדיניות של רצח עם'. שתקפוץ לי. אני נכדה של ניצולי שואה, ומעדיפה להיות בארץ. ההפסד כולו שלה". מהר מאוד גליצקי התעשתה והחלה להתנדב, למשל באיסוף בגדי ילדים והיריון למפונות ובישלה בבסיס תל נוף ותרמה טבלאות שוקולד ומארזים לחיילים ולמפונים.
1 צפייה בגלריה
yk13690229
yk13690229
(צילום: רעיה אלטמן)
בימים אלה, גליצקי חזרה לייצר ולספק את מרכולתה דרך האתר ובשווקים המתמחים בתוצרת של מפוני הדרום. "איפה שיש שוק, אנחנו מגיעים. אפילו הרמנו שולחן בגן ציבורי ברחובות ומכל השכונות באו לקנות. אין לנו ברירה אחרת. אני רק רוצה לעבוד. אני מתכוונת להגיע לכל דלת בישראל - תזמינו מארזים ואני אשלח אליכם ואליכן". galitzki-chocolate.co.il
תקציר מנהלים
ותק: 12 שנים מספר המועסקים: 4 ירידה בהכנסה: 60% פיצוי: "אני מקווה שלא אצטרך את הפיצוי. רוצה לעבוד".