48 משחקים – זה משך הזמן שהיה דרוש לארלינג הולאנד כדי להגיע ל־50 שערי פרמייר־ליג, הכי מהיר בהיסטוריה. כל השבוע דאגו במנצ'סטר סיטי בנוגע לכשירותו לקראת משחק העונה מול ליברפול, אחרי שהחמיץ את הפעילות במדי נבחרת נורווגיה בחלון הבינלאומי בגלל פציעה, ולבסוף הוא שיחק 90 דקות וגם מצא את הרשת, אבל טרנט אלכסנדר־ארנולד השווה. זה הסתיים ב־1:1, ואחרי שאנגליה חיכתה לאורך כל הפגרה למשחק הזה, דווקא ארסנל עקפה את שתיהן ועלתה למקום הראשון.

ה־0:0 בברנטפורד נראה כמו עובדה מוגמרת, ומיקל ארטטה ניסה עוד קלף התקפי אחרון ושלח למגרש את קאי האברץ. תוך תשע דקות, בדקה ה־88, הוא נגח פנימה את שער הניצחון, 0:1 ששווה פסגה. מתאים שדווקא הוא יהיה המבקיע, אחרי שבועיים ביזאריים להפליא.
1 צפייה בגלריה
yk13691040
yk13691040
(צילום: ANDREW COULDRIDGE/Reuters)

נווד על הדשא

בשביל להסביר את העניין, צריך לקפוץ מלונדון לגרמניה. מארחת היורו נראית פשוט נורא במשחקי ההכנה שלה, גם מאז מינויו של יוליאן נגלסמן לתפקיד המאמן. האברץ הוא אכזבה ענקית – כל החלק הקדמי לא ממש מתפקד, אבל הייתה ציפייה ממנו בשלב מוקדם יותר בקריירה שלקראת אליפות אירופה הזו הוא יהיה הפנים של המאנשאפט. מה שנגלסמן החליט לעשות, בניגוד לכל היגיון, הוא לספסל את המגינים השמאליים המעולים שיש לגרמניה ביד, דויד ראום ורובין גוזנס, ולפתוח דווקא עם האברץ בעמדה הזו במשחקי הידידות מול טורקיה ואוסטריה. המהלך היה כל כך קיצוני, שבכל אירופה הטיחו ביקורת קשה בנגלסמן, בטח לאור העובדה ששני המשחקים הסתיימו בהפסד גרמני.
האברץ? הוא יעשה מה שיגידו לו. נגד טורקיה הוא אפילו הבקיע כמגן שמאלי, אבל כשילד פלא שעלה הון מגיע לגיל 24 בלי שהותיר חותם, האש בלתי נמנעת. הרי אחרי שלא הרשים בצ'לסי, ארסנל שילמה עבורו הקיץ 75 מיליון יורו, וגם בתחנה הבאה בלונדון הוא התקשה להשתלב. הבעיה היא בדיוק קו המחשבה שנגלסמן השתמש בו – אף אחד עדיין לא יודע איפה האברץ צריך לשחק. הוא נע בין עמדות באגפים, בקישור ובהתקפה, כל פעם סותם חור אחר או שמנסים אותו בתפקיד חדש. כשעלה לבוגרים בלברקוזן והלהיב את גרמניה, זה היה בעיקר כקשר התקפי, מתחת לחלוץ. הדברים התחילו להסתבך כאשר הנבחרת וצ'לסי מצאו עצמן עם מחסור בחלוץ מרכזי, והאברץ נשלח לשם שוב ושוב בלי שנראה שהוא ממש מנצל שם את הפוטנציאל שלו.
גם בארסנל זה קורה, ועד אמש התוצאות היו דומות – רק שער ובישול, והרבה בלבול ועצבים מצד הרכש היקר. בברנטפורד הוא נכנס לצד שמאל של ההתקפה, ומשם גם מצא את הרשת. עכשיו הוא יקבל קצת שקט, אבל אל תצפו ליציבות. כי פרט למאמנים ולפרשנים – נראה שגם האברץ לא יודע איפה כדאי שישחק.
כדוריד. הליגה שבה לפעילות לראשונה מפרוץ המלחמה, כאשר כל המשחקים נפתחו בדקת דומייה לזכר הנרצחים והנופלים בחרבות ברזל, ובמסר מחזק ומאחד לשחרור החטופים והחטופות. תוצאות המחזור הרביעי: הפועל ראשל"צ - מ.כ חולון 26:28, הפועל אשדוד - אס"א ת"א 25:31, קריית־אונו - בני־הרצליה 41:32, נס־ציונה - מכבי ראשל"צ 36:29, מכבי ת"א - מכבי קריית־מוצקין 32:32, הפועל ר"ג - רמה"ש 42:26.
כדורעף נשים. הליגה נפתחה עם טקסים בכל המגרשים לזכר קורבנות המלחמה. מכבי ת"א - מכבי הוד־השרון 0:3, מכבי חדרה - כפר־סבא 1:3, מ.כ רעננה - מכבי אשדוד 3:0, בנות־נצרת - קריית־אתא 3:0. (ספי פסטרנק)
קיקבוקס. נבחרת ישראל זכתה בארבע מדליות כסף באליפות העולם בפורטוגל: הלוחמות מוניה הינו (עד 48 ק"ג) ונירי דרור (56) והלוחמים אמיר אסעד (69) ואוסייד ג'ודה (74).