שישה נגד אחד. היציעים בסמי עופר היו ריקים, האווירה לא משהו בכלל, אבל בכל זאת אפשר לציין בסיפוק שליגת העל חזרה אחרי הפסקה כפויה של שמונה שבועות עם משחק ההשלמה בין מכבי חיפה להפועל פ"ת מהמחזור הראשון (1:2). יחסי הכוחות היו ברורים מראש – בכל זאת, האלופה מארחת את העולה החדשה – והנסיבות האחרונות רק הגדילו את הפער בין שתי הקבוצות.
בהרכב של מכבי חיפה עלו שישה זרים, כולל שני המתאזרחים, ואילו בזה של פ"ת היה אחד בלבד, פורצ'ן באסי. היתרון הזה בא לידי ביטוי במגרש, בעיקר במחצית הראשונה, אבל האורחים בהחלט לא התבטלו ולא הסתגרו בהגנה, אלא יצאו להתקפות מסוכנות.
עילאי התעלה. הפתיחה הייתה כאמור ירוקה. דיא סבע בדרך החוצה ממכבי חיפה, ומסאי דגו פתח עם עילאי חג'ג', שלקח את ההזדמנות בשתי הידיים. השחקן שהושאל בשנתיים האחרונות להפועל עפולה, היה אתמול המצטיין במגרש וגם כבש את השער הראשון (18). המבשל צ'ארון שרי הכפיל את התוצאה רגע לפני ההפסקה.
פ"ת התעוררה עם פתיחת המחצית השנייה ורועי אלימלך (49), תוצר מחלקת הנוער הירוקה, צימצם ל־2:1. האורחים המשיכו לתקוף, וגם לפרנצדי פיירו היו כמה הזדמנויות בצד השני, אבל התוצאה לא השתנתה.
סערת השלט. לפני שריקת הפתיחה החזיקו שחקני שתי הקבוצות שלט הקורא להחזרת החטופים. עם זאת, בזמן שכל שחקני פ"ת אחזו בשלט, כחצי משחקני מכבי חיפה בחרו לא לעשות זאת. בזמן המחווה, חלק משחקני האלופה ניצבו מאחורי השלט, אך לא החזיקו אותו: שרי, פיירו, דניאל סונדגרן, פייר קורנו ועבדולאי סק.
במכבי חיפה אמרו בתגובה: "הגעת הזרים לשחק בישראל היא לא ברורה מאליה, הנרטיב שמשודר במדינות האם שלהם ותמונות המלחמה שונות מכאן לחלוטין. במדינות שמהן הם מגיעים יש הפגנות פרו־פלסטיניות ואוכלוסיות מוסלמיות גדולות, דבר שגורם לחשש טבעי שלהם ושל המשפחות שלהם פן ייפגעו. המשפחות התנגדו להגעה שלהם ואנו מעריכים את הגעתם, שלא לדבר על החשש הטבעי להגיע למדינה תחת לחימה וחשש שטיל יכול להתפוצץ בכל רגע ובכל מקום.
"הם עלו עם סרטים שחורים ודגל ישראל על החזה ועמדו בדקת הדומייה. אי־אפשר לבחון אותם ולדרוש מהם דרישות שהן לגיטימיות לתפיסה שלנו אבל לתפיסתם, הן מסכנות אותם ואת המשפחות שלהם".