מפעל מעדנות בגן יבנה בדרום חזר אתמול לעבודה מלאה לראשונה מתחילת המלחמה. מעדנות, יצרנית מוצרי בצק קפואים הגדולה בישראל שבבעלות תנובה, חוזרת לייצר פיצות קפואות, בורקסים ועוד.
השבתת החלק העיקרי במפעל החלה ב־8 באוקטובר בהוראת פיקוד העורף, מאחר והקירור העמוק של הפיצות או מוצרי בצק אחרים, שמתבצע מיד לאחר האפייה בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות, מצריך אמוניה לתהליך "מכת ההקפאה". המפעל נדרש לרוקן את מכלי האמוניה ולכן כל תהליך הקירור העמוק לא יכול היה להתבצע. המפעל המשיך לייצר ג'חנון ומלאווח, משום שהם לא דורשים הקפאה עמוקה. כעת קיבל המפעל אישור מפעל חיוני מפיקוד העורף וחזר לעבודה מלאה.
מעדנות מובילה את שוק המאפים הקפואים עם נתח שוק של למעלה מ־60% והתוצאה הייתה מחסור ברשתות השיווק בפיצות ומוצרי מעדנות. הרשתות כיסו על החוסר בפיצות קפואות מיובאות, ומי שהרוויח מכך הייתה חברת ויליפוד שמייבאת פיצות קפואות מאיטליה.
בתוך כך, חטיבת המזון של תנובה, שאליה משתייכת מעדנות, בנוסף לסנפרוסט, מאמא עוף ואוליביה - ושהיקף כל מכירותיה כ־2 מיליארד שקל - עוברת לתחום אחריותה של ענת גרוס שון, שקודמה לתפקיד משנה למנכ"ל תנובה ומנהלת חטיבת החלב והמזון.