מגזר המזון באלקטרה מוצרי צריכה, הכולל בעיקר את קרפור וגם את 7 אילבן, סיים את הרבעון השלישי השנה בהפסד של 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מדוחות חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה בראשות המנכ"ל צביקה שווימר.
עוד עולה מהדוחות כי 7 אילבן נכשלה בהשקתה בישראל. ההפסד למגזר המזון כולל הפרשה בסך 5 מיליון שקל לסגירת ארבע חנויות של 7 אילבן בתל־אביב שנפתחו לפני פחות משנה (נסגר סניף ברחוב יפת ביפו, ייסגר סניף ברחוב העלייה ועוד שניים שטרם נקבעו). זאת בנוסף להפסד שרשמה רשת חנויות הנוחות בסך 3 מיליון שקל מהפעילות השוטפת.
7 אילבן מפעילה כעת שבעה סניפים בלבד לאחר שלא עמדה בציפיות העסקיות ולא התבלטה בשוק הישראלי. ההערכות הן שאלקטרה תחפש דרך לצאת מהפעילות, אולי על ידי מיזוג עם רשת דומה או מכירתה לגורם אחר.
עד כה הוסבו 72 חנויות, ומכירות כל הרשת - כולל סניפי יינות ביתן וקרפור - צמחו ברבעון ב־21%. המכירות הסתכמו ב־865 מיליון שקל.
החברה מסרה כי הגידול במכירות סניפי קרפור לבדם עמד על סך של 47%, גבוה משמעותית בהשוואה לשאר רשתות השיווק, לדוגמה שופרסל, שפירסמה היום את דוחותיה לרבעון שלישי ודיווחה על עלייה של 0.8% במכירות. יוחננוף עלתה במכירות ב־6%.
למרות השיפור בתוצאות, יש לזכור כי קרפור נושאת חוב של כמעט חצי מיליארד שקל, שגורר הוצאות מימון כבדות שפוגעות בתוצאותיה ובתפעול השוטף שלה. התוכנית להנפקת הרשת בבורסה במטרה לגיוס הון הוקפאה בשלב זה בגלל המצב.
כזכור, עברה קרפור טלטלה לאחרונה לאחר שאורי קילשטין, המנכ"ל השלישי של הרשת, שהושקה לפני שנה, עזב במפתיע את החברה. כעת המנכ"ל הוא שווימר ביחד עם המנכ"ל לשעבר שחזר, מיכאל לובושיץ. החברה עוברת תוכנית התייעלות הכוללת צמצום 200 עובדים (כולל 120 עובדים בחברת קוויק למשלוחים שהחברה רכשה ומיזגה לתוך הרשת), במטרה להפחית 100 מיליון שקל בהוצאות שנתיות.
החברה צופה גידול נוסף במכירות ברבעון הרביעי, גם בגלל המלחמה וגם בגלל ריבוי סניפי קרפור שהוסבו. בשיחת משקיעים דיווח שווימר כי באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, רשמה הרשת מכירות שיא עם גידול של 71%.