רשת יוחננוף סיימה את הרבעון השלישי בירידה ברווח הנקי שהסתכם ב־21.4 מיליון שקל לעומת 27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, למרות הגידול בהכנסות. הירידה ברווחיות מוסברת בהעמקת הנחות לצרכן במסגרת מאמצי הרשת לבסס את מעמדה כרשת זולה הנאבקת ביוקר המחיה, הרצון להגדיל את נתח השוק שלה ועלויות פתיחת סניפים חדשים. ההכנסות ברבעון השלישי חצו לראשונה את רף מיליארד השקלים והסתכמו ב־1.05 מיליארד שקל, עלייה של כ־9% לעומת הכנסות של 963 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי 51 מיליון שקל

שופרסל עברה לרווח נקי של 51 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת הפסד של 90 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנגרם אז בגין עלויות תוכנית ההתייעלות שהובילו מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן והיו"ר איציק אברכהן. הרבעון השלישי, שהסתיים בספטמבר, כולל חלק מחגי תשרי, אך לא את השפעות המלחמה על הרשת. אברכהן אמר כי לא צפויה השפעה מהותית על תוצאות החברה עקב המלחמה. סך כל הכנסות הקבוצה הסתכמו ב־3.85 מיליארד שקל בהשוואה ל־3.81 מיליארד שקל ברבעון המקביל, עלייה של 1.2%.

ישראל קנדה תנהל את בית המלון שלום ירושלים

אסי טוכמאייר וברק רוזן מרחיבים לירושלים את עסקי המלונאות שלהם. באמצעות ישראל קנדה מלונות בראשות ראובן אלקס שותף ומנהל, נחתם הסכם ניהול ושכירות עם משפחת לוי, הבעלים של מלון "שלום ירושלים" לתקופה של 20 שנים. תקופת הניהול תחל עם סיום המלחמה. המלון הוותיק ממוקם בשכונת עין כרם ובו 288 חדרים שישופצו במהלך השנתיים הקרובות בעלות של כ־20 מיליון שקל. בנוסף לחדרי האירוח, מקימים במלון ארבע סוויטות הכוללות בריכה פרטית לכל אחת מהן. במלון גם מרכז כנסים ובריכה חצי אולימפית.