מאחורי תחנת הדלק דור אלון, בכניסה ליישוב צוקים בערבה התיכונה, ניצבת המסעדה "פרם אורסולה", שאותה מנהיגים בני הזוג שרדהה וניצן נצר. המסעדה מתמחה בפרשנות לאוכל כפרי, והתפריט של השף קוזי מבוסס על תוצרת חקלאית טרייה מיישובי העוטף והערבה.
"פרם אורסולה" הפכה למוסד והתחבבה על המטיילים והמתיירות באזור ועל אורחי פסטיבל הסרטים ערבה (המהדורה הנוכחית שלו מתרחשת בימים אלה), שמכורים לנקניקיות ולשפצלה בסגנון גרמני, לתבשיל הפטריות ולמנות הדגים, כולל חריימה פיקנטי, ששמו יצא למרחקים ("לדעתי הוא אחד הטובים בארץ", מכריז שרדהה).
ואז הגיע 7 באוקטובר "וכל התיירות בערבה הופסקה. למחרת הערבה התמלאה בתושבים שהתפנו מהעוטף, וגם אנחנו, כמו שאר מסעדות הערבה התיכונה, הפכנו למסעדת בופה חינם לחיילים".
שרדהה מעיד שההכנסות שלו ירדו ב־70 אחוז והוא נאלץ לקצץ את מצבת המועסקים שלו מ־20 עובדים ל־8. "עכשיו אנחנו שוב פתוחים לקהל ומתפרנסים משאריות תיירות – אנשים שחולפים באזור ומכירים אותנו".
לדבריו, המדינה צריכה לתת לעסקים ביישובים מרוחקים יחס מעט שונה. "מה אני מצפה מהמדינה? היא צריכה להתייחס קצת אחרת ליישובים רחוקים שמתבססים על תיירות, לעומת המסעדות בערים הגדולות. הם חייבים לתת לנו סוג של פיצוי כי המצב ממש על הפנים. אם בערים המסעדות מתעוררות, אנחנו רדומים. אמנם בטוח אצלנו – אבל אנשים צמודים לבית ולא נוסעים רחוק. אני מקווה שעכשיו אנשים ייצאו שוב לדרך ויבואו אלינו. אגב, אנחנו עושים הנחה של 20 אחוז לתושבי העוטף ולחיילים".
"פרם אורסולה" - 053-4763730. המסעדה פתוחה כל יום, חוץ משני, מ־12:00 עד 21:00.

תקציר מנהלים

ותק: 7 שנים
מספר מועסקים: 20 לפני המלחמה, כיום - 8
ירידה בהכנסות: 70%
פיצוי: "אתה הצלחת להבין את נוסחת הפיצוי? כי אני לא הצלחתי"