סמוך למושב עמינדב שבהרי יהודה ממוקם אחד ממצפי הנוף היפים בארץ. מצפה הפסנתר, הידוע גם כמצפה ארתור רובינשטיין, משקיף על חלקם הדרומי של הרי יהודה ועל אגן נחל שורק, והנוף הירוק שנשקף ממנו ממלא את העין ואת הלב, אך ייחודו אינו רק בנוף אלא גם בעיצוב ובסיפור שלו. במקום זה הוטמן כד ובו אפר גופתו של הפסנתרן ארתור רובינשטיין, מגדולי הנגנים במאה ה־20 וידיד אמת של ישראל ושל העיר ירושלים. לצד מצבתו עוצב פסל של קלידי פסנתר, הפורצים אל הנוף ונראים כאילו מישהו מנגן עליהם. מרגש לעמוד על קלידי השיש ולהביט בנוף הנפלא, בייחוד לעת ערב, כאשר השמש מתחילה לשקוע מאחורי ההרים.
1 צפייה בגלריה
yk13694798
yk13694798
(צילום: ערן גל-אור)
איך מגיעים: מגיעים לצומת אורה ממערב לירושלים ופונים בו לכיוון אורה ועמינדב. נוסעים בכביש 3877, חולפים על פני פנייה ימינה לאורה. אחרי כ־4.2 קילומטר מהפנייה לאורה מגיעים לצומת T, ופונים שמאלה לכיוון יד קנדי. נוסעים כ־200 מטר, ולפני הצומת הבא חונים בחנייה מסודרת בצד ימין של הכביש.
ב־waze: מצפה הפסנתר.
מסלול ההליכה: ממקום החנייה פונים ימינה לשביל סלול צר ומונגש שמוביל תוך כמה דקות אל המצפה. תחילה נבחין בצד שמאל במצבתו של רובינשטיין המוקפת גדר סמלית. אחריה ניצב פסל הפסנתר, עליו אפשר לעמוד ולהשקיף. מתחתינו נמצא ערוצו העמוק של נחל שורק. משמאל לנחל יש שלוחה עגולה שמכונה "שלוחת שלמון", ומימין לו הפסגות של הר איתן והר טייסים. אם נביט עוד יותר ימינה, נראה את בתי היישוב מבשרת ציון, ולמטה בעמק נוכל להבחין בבתי המושב אבן ספיר. נחזור אל החנייה באותה הדרך.
אופי ההליכה: מישורית בשביל סלול ונגיש, כ־300 מטר, כחצי שעה, ללא תשלום והגבלת שעות. המסלול מונגש. מפת סימון שבילים: מספר 9 — מבואות ירושלים.
למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החנייה: סדרת ספרי הטיולים "100 מסלולים למשפחות עם ילדים", אפליקציית "מסלולים" ואתר "מסלולים > להתאהב בארץ מחדש", maslulim-israel.co.il