48 משחקים – זה משך הזמן שהיה דרוש לארלינג הולאנד כדי להגיע ל־50 שערי פרמייר־ליג, הכי מהיר בהיסטוריה. כל השבוע שעבר דאגו במנצ'סטר סיטי בנוגע לכשירותו לקראת משחק העונה מול ליברפול, אחרי שהחמיץ את הפעילות במדי נבחרת נורווגיה בחלון הבינלאומי בגלל פציעה, ולבסוף הוא שיחק 90 דקות וגם מצא את הרשת. זה הסתיים ב־1:1, וארסנל ניצלה זאת עם זינוק מהמקום השלישי לראשון אחרי 0:1 בברנטפורד.
1 צפייה בגלריה
yk13696393
yk13696393
(זריקת אנרגיה במרכז המגרש. אלכסנדר־ארנולד | צילום: Ian MacNicol/Getty Images)
לטרנט אלכסנדר־ארנולד (25), מן הסתם, אין את המספרים של הולאנד, אבל החשיבות שלו במאבק האליפות יכולה להיות עצומה. הוא זה שסידר לליברפול את הנקודה עם שער השוויון, והוא חלק מהמהפכה של האדומים במרכז המגרש, זו שבזכותה השנה הם שוב נראים כמו מועמדים רציניים. יורגן קלופ שינה לגמרי את האמצע עם ההחתמות של ראיין חראבנברך, דומיניק סובוסלאי, ווטארו אנדו ואלכסיס מק אליסטר, והם מסיטים את תשומת הלב מטרנט 2.0, כלי קריטי בהצלחה.
הפרשן גארי נוויל כבר קשר לו כתרים נוצצים במיוחד: "טרנט הוא קווין דה בריינה של ליברפול, ועוד כמגן ימני. מדובר בשחקן כדורגל יוצא דופן, עם איכות בעיטה שאין בעולם. הוא יוכל להיות המגן הימני הטוב בהיסטוריה אם רק ייקח קצת יותר ברצינות את ההגנה, שלא יהיה השומר הטוב ביותר, רק שלא יהיה עול על הקבוצה שלו".
ממגן ימני שנחשב לאחד הטובים בעולם, מבשל מושלם עם טאץ' מיוחד במצבים נייחים, טרנט התחיל להיות פגיע בצד ההגנתי, בעיקר בשמירה של אחד על אחד שבה שחקני התקפה ניצלו את החולשות שלו. ליברפול בשיאה הצליחה להחביא את הבעיה, והוא בעצמו סיפק הופעות התקפיות שהסתירו זאת, אבל מאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט, היה הראשון להצביע על נקודת התורפה כאשר דחק אותו החוצה, ולאחר מכן, כשליברפול התמודדה עם נסיגה ביכולת, הדבר ניכר יותר ויותר.
מה שקרה הוא שקלופ לא ויתר, והגה המצאה מחדש של העמדה שהחזירה למוקד את העוצמות של אלכסנדר־ארנולד. מוקד הרעיון הוא התנועה של טרנט: בחלק האחורי הוא נשאר מגן, אבל כשליברפול עם הכדור הוא זז למרכז ומשחק כקשר 50־50, מה שמנטרל את הנטייה שלו להותיר את האגף פרוץ. הוא עבד על כך במשך חודשים, עוד מסוף העונה שעברה, ומה שהתחיל כניסוי של קלופ הפך לעניין קבוע.
בו בזמן, קלופ הציל את הקריירה הבינלאומית של טרנט: הוא ערך רק הופעה אחת במונדיאל ומקומו בסגל היה מעורער, רק שכעת סאות'גייט רץ איתו כקשר במספר הזדמנויות.
כדי לתת לו עוד קצת ביטחון, המנג'ר הגרמני החליט גם להפוך את המגן לסגן הקפטן, החלטה שהפתיעה אותו ונתנה לו דחיפה. יכולת המסירה הגבוהה של טרנט היא זו שיוצאת לאור יותר מאחרות מאז השינוי, אבל במשחק העונה אפשר גם היה לראות את ההצטרפות להתקפה והסיומת עם שערו הראשון העונה, דברים שהוא יודע לעשות היטב. רוב הכדורים עוברים דרכו, ומול סיטי, ברנרדו סילבה אפילו הוצב עליו כשומר אישי כדי לפגוע בקצב וביעילות שלו.
אז הוא לא רכש, לא עלה הון, אבל מדובר בזריקת אנרגיה מטורפת לליברפול, ואולי בשחקן החשוב ביותר שלה כיום.

הסיכוי האחרון של יונייטד

אתמול בליגת האלופות, לאציו שיפרה עמדות בבית 5 עם 0:2 על סלטיק, כשצ'ירו אימובילה עולה מהספסל וכובש צמד מאוחר. סתיו למקין לא שותף ב־0:1 של שחטאר על אנטוורפן בבית 8.
במשחקי הערב (22.00), מנצ'סטר יונייטד תאבד סיכוי לעלות לשמינית הגמר מבית 1 אם תפסיד בחוץ לגלאטסראיי. באיירן מינכן, שהאריכה את חוזיהם של שני השוערים הראשונים, מנואל נויר וסוון אולרייך (דניאל פרץ צפוי לצאת בהשאלה בקיץ), תארח את קופנהגן. בבית 4, אוסקר גלוך וזלצבורג ינסו להבטיח את המקום השלישי במקום חוץ מול סוסיאדד. בנפיקה – אינטר. בית 2: ארסנל – לאנס, סביליה – איינדהובן (19.45). בית 3: ריאל מדריד – נאפולי, בראגה – אוניון ברלין.

הכרטיס הכתום בדרך לאנגליה

ועדת הכדורגל הבינלאומית (IFAB), האחראית לקביעת חוקי הענף, אישרה ניסוי בכרטיס הכתום, שמטרתו להפחית את הדיבורים לשופט ואת העבירות "החכמות" שעוצרות מתפרצות, או כפי שהגדירו זאת ב"טלגרף" – עבירות ששוות יותר מצהוב אבל לא מצדיקות צהוב שני ואדום.
הכרטיס ישלח את השחקן לעשר דקות בחוץ, והשופט לא ישלוף אותו – אלא הודעה תופיע על הלוח האלקטרוני. בפרמייר־ליג שוקלים להכניס את הכרטיס לשימוש בעונה הבאה.