עם 100 אורחים מהעוטף ביציעים ותמונות החטופים על הכיסאות באולם הקונכייה בבאר־שבע, ליגת העל בכדורסל יצאה לדרך מחדש בהפסד של הקבוצה המארחת, 90:81 לעולה החדשה הפועל עפולה.
1 צפייה בגלריה
yk13695706
yk13695706
(מחכים להם. משפחותיהם של ניק בייזר ונעמה לוי | צילום: הרצל יוסף)
לפני המשחק התקיים טקס מרגש בהשתתפות משפחותיהם של ניק בייזר ונעמה לוי, שנמצאים בשבי חמאס בעזה. שחקני שתי הקבוצות חיזקו ועודדו את המשפחות והחזיקו שלט עם דגל ישראל ועליו הכיתוב "ביחד ננצח".
הטקסים והתמונות הללו יהפכו לחלק משגרת הליגה בתקופה הקרובה, כמו בכל הספורט הישראלי, כחלק מהמציאות המורכבת שבה המדינה נמצאת.
במעבר החד לכדורסל, המארחת הופיעה עם מאמן חדש, יואב שמיר, שרשם הופעת בכורה בליגת העל והחליף את ליאור ליובין שעזב אחרי שנתיים מסיבות אישיות. למרות המצב הביטחוני, שתי הקבוצות הצליחו להחתים שלושה זרים חדשים, אבל מי שתפסו את רוב הפוקוס על הפרקט היו שני ישראלים של עפולה – נועם אביבי שרשם שיא קריירה של 29 נקודות ו־8 ריבאונדים, והמתאזרח ספנסר וייס שסיים עם 16 נקודות ו־12 ריבאונדים והוביל ריצת 4:18 בסוף הרבע השלישי.

הפועל ת"א וחולון מול הטורקיות

אחרי הניצחון היוקרתי על חובנטוד בדאלונה ביורוקאפ, הפועל ת"א "תארח" הערב (20.00) בבלגרד יריבה חזקה נוספת, בשיקטאש, המדורגת במקום השני עם שישה ניצחונות ושני הפסדים. אם האדומים שבמקום הרביעי (מאזן 2:5) ינצחו הם יחליפו מקומות עם הטורקים. המשחק אמור היה להיערך באיסטנבול, אך במפעל הסכימו לבקשת הפועל להחליף ביתיות עקב הרגישות הביטחונית. תומר גינת, שנפצע בקרסול לפני שלושה שבועות, עשוי להשתלב. גם הפועל חולון (מאזן 1:2) הייתה אמורה להתארח הערב בטורקיה, אצל בוראספור, במסגרת ליגת האלופות של פיב"א, ומאותה סיבה המשחק (20.00) הועתק לבוסניה. הקבוצה של עמית שרף זקוקה לניצחון אחד בשלושת המשחקים שנותרו כדי להבטיח עלייה לפליי־אין. (אפרת עמורבן, סתין איפרגן)
לאומית. מחזור 1: גלבוע/גליל - אליצור נתניה 92:84, כפר־קאסם - אליצור שומרון 87:77.
לאומית כדורגל. השלמה: כפר־סבא - הפועל ר"ג 0:1. רועי בן־שמעון (6 בפנדל). נס־ציונה - בני־יהודה 2:0. אלמוג בוזגלו (23, 26). עכו - רמה"ש 0:0. (ספי פסטרנק)
כדורעף. מחזור 2: כפר־סבא - מטה־אשר/עכו 3:0, המעפיל - הוד־השרון 3:0, קריית־אתא - עילבון 0:3, הפועל רחובות - מכבי ת"א 3:0. (ספי פסטרנק)