מכבי ת"א יכולה להבטיח היום (15.00) את העלייה לשלב הנוקאאוט בקונפרנס־ליג, כשתתארח באיסלנד אצל בריידבליק, אבל ההתעסקות סביב המשחק הייתה קשורה יותר לעניינים פוליטיים ולמזג האוויר הקר, שגרם להקדמתו לשעות הצהריים והעברתו למשטח סינתטי.
2 צפייה בגלריה
yk13697951
yk13697951
(זהבי | צילום: עוז מועלם)
גורמים פרו־פלסטיניים דרשו מהמועדון האיסלנדי להחרים את המשחק, בטענה ש"כל שחקני מכבי ת"א שיגיעו לכאן שירתו בצבא הישראלי או לוקחים חלק בשירות מילואים פעיל בצה"ל". מנהל מחלקת הכדורגל של בריידבליק, פלוסי איריקסון, דחה את הבקשה מחשש לענישה מצידה של אופ"א.
הדשא הסינתטי באצטדיונה הביתי של בריידבליק לא עומד בתנאים הנדרשים של אופ"א, אבל מאמן מכבי ת"א רובי קין הבהיר: "זה לא אותו הדבר, אבל בהחלט לא נשתמש בזה כתירוץ".
2 צפייה בגלריה
yk13697944
yk13697944
שרי | צילום: עוז מועלם
גם במכבי חיפה, שתארח הערב (19.45) בבודפשט את ראן הצרפתית בליגה האירופית, עסקו בדברים שלא קשורים לכדורגל. השחקנים הזרים, גיבורי "סערת השלט", שעזבו את ישראל למחרת המשחק נגד הפועל פ"ת, הגיעו להונגריה – כולל שואו שלא נחת בארץ מלכתחילה. המצב של מכבי חיפה בבית 6 מסובך: הסיכויים שלה לעלות לשלב הבא נמוכים, וגם לסיים במקום השלישי, שמוביל לפלייאוף בקונפרנס־ליג, יהיה משימה לא פשוטה.
האלופה צירפה לטיסה את בני משפחותיהם של מתן אנגרסט ואופיר צרפתי, אוהדי הקבוצה שנחטפו לעזה, והשחקנים ואנשי המועדון שמעו את סיפוריהם.
נשים. נבחרת ישראל הביסה 0:4 את ארמניה (טליה זומר 55, שרון בק 67, 86 ו־92 בפנדל) ומוליכה את בית 4 בדרג ג' של ליגת האומות. נערות־19 הובסו 7:1 על ידי גרמניה בפתיחת מוקדמות היורו. (ספי פסטרנק)

פרק חדש בדאלאס

מארק קיובן מוכר למיליארדרית הישראלית־אמריקאית, מרים אדלסון, נתח גדול מהבעלות של דאלאס מאבריקס – כך דיווח העיתונאי המוערך של "יאהו ספורטס" שאמס צ'ארניה.
לפי הדיווח, קיובן ימשיך להחזיק במניות מיעוט במועדון ויישאר כאחראי על כל פעילויות הכדורסל בקבוצה. אדלסון, אמו של מתן, הבעלים של הפועל ירושלים, תחזיק בנתח הגדול, שאותו תרכוש ב־3.5 מיליארד דולר.
קיובן, המוכר כאחד המשקיעים של תוכנית "הכרישים" האמריקאית, רכש את המאבס בשנת 2000 תמורת 285 מיליון דולר – וכעת הוא מוכר אותה ברווח עצום. ב־2011 זכה איתה באליפות הראשונה והיחידה עד כה, בהובלתו של דירק נוביצקי, והוא ידוע כבעל בית צבעוני שאומר את מה שעל ליבו, בלי הרבה פילטרים. בעבר שיחק בקבוצה גל מקל, נציג הבעלים של הפועל ירושלים כיום.
לפני משחקי הלילה ב־NBA, דאלאס דורגה במקום השלישי במערב עם מאזן 6:11, ובאמתחתה אחד הכוכבים הכי גדולים ב־NBA, לוקה דונצ'יץ'. כוכב נוסף ושנוי במחלוקת הוא קיירי ארווינג, שרק לאחרונה הגיע למסיבת עיתונאים של דאלאס כשהוא חובש כאפייה על ראשו וידוע כבעל דעות אנטישמיות ואנטי־ישראליות.