מעבר ל־1:2 על בריידבליק באיסלנד, שהבטיח למכבי ת"א את העלייה לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס־ליג, זה היה ניצחון מורלי חשוב של הצהובים באווירה עוינת. לא מדובר בכ־600 האוהדים שישבו ביציעי המגרש הסינתטי, אלא בכמה עשרות מפגינים שעמדו מאחורי אחד השערים, הניפו דגלי פלסטין וצעקו קריאות גנאי נגד ישראל.
2 צפייה בגלריה
yk13699310
yk13699310
(המחווה של ביטון וזהבי | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם @eranzahavi)
התשובה הראשונה הייתה בדקה ה־35, כשדן ביטון כבש את שער היתרון לזכות מכבי ת"א וניגש לספסל לאסוף דגל ישראל כדי להניף אותו מול המפגינים. שופט המשחק, הבוסני לוקה בילבייה, ראה בחגיגה הזאת התרסה ושלף לעברו את הכרטיס הצהוב. הדבר הוביל למהומה גדולה על כר הדשא, שחקני מכבי ת"א הסתערו על השופט וביקשו ממנו לבטל את הצהוב, ובתגובה חלק מהשחקנים האיסלנדים התעמתו עם הצהובים.
בריידבליק השתפרה במחצית השנייה, והקפטן שלה גיסלי איולפסון אפילו השווה בדקה ה־61, אבל אז הגיע הרגע של המשחק. ערן זהבי (82) קיבל כדור 25 מטר מהשער ובעט כמו שהוא יודע לרשת הגבוהה. את חגיגות הפיו־פיו החליפה הפעם תנועת השתקה לעבר המפגינים.
2 צפייה בגלריה
yk13699500
yk13699500
פיירו לא מצליח להאט את תאט, אתמול | צילום: BERNADETT SZABO/ REUTERS
"הקריאות הפרו־פלסטיניות הציקו לנו כל המשחק. זו תגובה הולמת עבורם עם כדור ברשת", הסביר זהבי בסיום. "המשחק היה בתנאים לא פשוטים, במזג אוויר לא אידיאלי ובמשטח מאוד שונה. ניצחנו למרות שכל התנאים היו נגדנו, זה חשוב להמשך הדרך, להראות אופי". שני כובשי השערים הצטלמו בסיום יחד, יצרו את התאריך 7.10 ופירסמו את התמונה ברשתות החברתיות.
במחזור הבא בעוד שבועיים תארח מכבי ת"א בסרביה את גנט (הביסה אמש את זוריה 1:4, עם שער של עומרי גאנדלמן) למשחק על המקום הראשון בבית, שיבטיח עלייה אוטומטית לשמינית הגמר. הקבוצה שתסיים במקום השני תשחק בפלייאוף העלייה נגד נושרת מהליגה האירופית.
מכבי ת"א: מוסקרה, רביבו, לוקאסן, סאבוריט, אבישי כהן, ואן אובריים, פרץ, קניקובסקי, מילסון (88 ייני), דן ביטון (68 תורג'מן), זהבי (92 דוידה).

חיפה עזרה לראן

מהרגע הראשון בליגה האירופית נראה היה שלמכבי חיפה אין ראש למפעל הזה, כשממילא קיבלה הגרלה קשה ולאחר מכן איבדה את הביתיות בגלל המלחמה ויצאה מכושר משחק. כשמחברים את כל אלה ביחד, אין פלא שאחרי ארבעה משחקים האלופה הירוקה תקועה על נקודה אחת בבית 6, עם 3:0 שספגה אתמול מראן הצרפתית בבודפשט, ומסאי דגו בעיקר מחכה שזה ייגמר.
מה חשוב יותר, אירופה או הליגה? התשובה הייתה ברורה עוד לפני שהמשחק נפתח, כשדגו העלה הרכב חסר ושמר מספר שחקני מפתח למפגש עם הפועל באר־שבע ביום ראשון. חיפה כמעט לא איימה על הצרפתים החזקים, וגם עזרה להם לנצח: שואו הפצוע לא הצליח לרדוף אחרי מרטן טרייה שנותר חופשי וכבש בדקה ה־29 (צ'ארון שרי זעם על אנשי הספסל שלא החליפו את הקשר בזמן), ובתחילת המחצית השנייה מסירה רשלנית לאחור של מחמוד ג'אבר הגיעה לאמין גווירי שמצא את הרשת (47). פביאן רידר נעל בכדור חופשי יפהפה לחיבורים (93).
מכבי חיפה: כיוף, קנדיל, שימיץ' (61 קורנו), סק, גרשון, שואו (33 נאור), ג'אבר, שרי (61 רפאלוב), פודגוראנו (46 חלאילי), דוד, פיירו (73 חג'ג').