במשך שלוש שנים חיכו ביקב רקנאטי לחנוכתו במתחם החדש שבאזור התעשייה דלתון שבגליל העליון. בחג סוכות נפתח מרכז המבקרים לקהל וההזמנות היו כמעט עד אפס מקום. בחול המועד מרכז המבקרים אירח המונים ובשבת בבוקר, עם הדיווחים המחרידים מהדרום והתחלת הלחימה בחזית הצפונית הבין אלי גידור, מנכ"ל היקב, כי כל התוכניות לעתיד הקרוב הולכות להשתנות. "כבר בשבת גויסו חמישה מעובדינו המקצועיים וכל השאר התפנו מהאזור", מספר גידור. "ביום ראשון בבוקר עשינו הערכת מצב והחלטנו שבכל יום נחזור לפה, כל מי שיוכל יגיע מכל רחבי הארץ וידאג להבטחת איכות הייצור. היינו פה קומץ עובדים בכל אזור התעשייה המופגז". המתחם גם נפתח להמוני חיילים שהגיעו והיו זקוקים למקלחות חמות ומתחם מוגן. לדברי גידור, בשלב זה עוד לא ניתן לסכם את היקפי הפגיעה הכלכלית ביקב המתפתח. "בכל שבוע אנחנו רואים התאוששות קלה של השוק והציפייה שבדצמבר, יחד עם מבצעי סוף השנה, השווקים יתאוששו. אני לא יודע מתי נחזור לימים רגילים, אבל מרגש אותי מאוד שהשותפים שלנו בחו"ל תומכים ושולחים כל הזמן ברכות ועוקבים בדאגה אחר שלומנו. גם בעולם היהודי שומר הכשרות יש האטה במכירות, אבל היקב פונה לקהל הרחב בכל העולם וכ־80 אחוז מנקודות המכירה שלנו בארה"ב למשל הן בשוק הלא־כשר".
כמו מעסיקים רבים ומנהלים בעסקים ובמפעלים ביישובי קו העימות סוגיית הפיצויים על ההפסדים בשל המלחמה עוד לוטה בערפל. "כל התהליך מול המדינה לא מוסדר. השתתפנו בהרבה וובינרים אבל אף אחד לא באמת יודע איך זה יעבוד, גם עורכי הדין ורואי החשבון. הגשנו את כל הטפסים שביקשו מאיתנו לפני שבועיים, המחשב כל הזמן אומר שאנחנו בסטטוס 'טיפול'".
1 צפייה בגלריה
yk13700258
yk13700258
(אלי גידור | צילום: אנצ'ו גוש)
גידור אופטימי ומשוכנע כי טעמי הבציר החדש יהיו משובחים: "זכינו השנה לבציר מוצלח וחלק מהנטיעות החדשות הבכירו והפתיעו באיכויות שלהן. כולנו מעורבים רגשית בהכנתו וזה לא יהיה יין של פחד וחמיצות הרוח, אלא יין שכל כולו יהיה כמו הדם שזורם בעורקינו - של אהבה לאזור, גאווה במדינה שלנו ואמונה בניצחוננו".
תקציר מנהלים
ותק: 23 שנים
מספר מועסקים: 30
ירידה בהכנסות: 25%
פיצוי: הגישו ועדיין לא קיבלו תשובה