1 אכן, לא הופיעו

שמונה שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שהפועל פ"ת פגשה את בית"ר ירושלים. ב־2015 זה הסתיים בניצחון בית"רי 0:1 משער של עומר אצילי, אבל אתמול הייתה זו הפועל פ"ת, העולה החדשה להזכירכם, שניצחה בדיוק באותה תוצאה ולקחה את כל הקופה. נכון, הניצחון לא הגיע עם כדורגל מרשים וסוחף, אבל אחרי רצף של שלושה הפסדים, החבורה של עופר טסלפפה לא יכולה להרשות לעצמה להתפנק. בית"ר ירושלים, שבפגרה הכפויה התעסקה בעיקר בסכסוך עבודה עם השחקנים ובאיומים על המינהלת, נראתה בהתאם.
1 צפייה בגלריה
yk13700846
yk13700846
(צילום: עוז מועלם)
הפועל פ"ת נאלצה להסתדר ללא חלק מהזרים שלה, כאשר ריצ'רד בואטנג עדיין לא בכושר משחק, אנדרה טישיירה טרם חזר לישראל וג׳ימי אלכסיס עדיין מרצה עונש הרחקה.
הפתיחה הייתה מאוזנת ושתי הקבוצות לא הצליחו להגיע לאיום ממשי על השער עד שבדקה ה־28 אבי ריקן הגביה כדור שמצא את ראשו של פורצ׳ן באסי, שנגח את שער הבכורה שלו בליגת העל וחגג עם ניפוח בלון כחול בסגנון החלוץ הצרפתי כריסטופר אנקונקו.
במחצית השנייה יוסי אבוקסיס ערך חילופים ושינה למערך התקפי יותר, אך בית"ר התקשתה לסכן באמת את השער של המארחת. ירדן שועה לא אהב את החילוף שלו ובדרך לספסל החלו חילופי דברים בינו לבין המאמן. פ"ת הורידה הילוך לקראת הסיום וכמעט שילמה על כך בשער שוויון. פרד פריידיי כבר כבש, אבל השער נפסל ע"י ה־VAR בגלל שחקן שהיה בנבדל והפריע לשוער. בית"ר הייתה מסוכנת יותר בדקות האחרונות, אבל השוער עומר כץ רשם משחק מצוין ולא התכוון לוותר על שלוש הנקודות החשובות כל כך עבור קבוצתו. (לירן ביטון)

2 הנציחו והפסידו

המפגש בין הפועל ת"א להפועל חיפה, שאמור היה להתקיים ב־7 באוקטובר, נערך באיחור של כמעט חודשיים והפך לאחה"צ מרגש בבלומפילד שאולי לא היה בו כדורגל גדול, אבל היה בו המון כבוד. בין הנרצחים בשבת השחורה ישנם לא מעט אוהדי הפועל ת"א והמועדון ידע להנציחם במגוון מחוות: תמונות אוהדים שנרצחו עם שלטי ענק של שמותיהם במקום מושבם ביציע, השחקנים עלו למגרש עם חולצות שעל גבן הודפסו שמות יישובי העוטף - מבארי (איינבינדר) דרך כפר עזה (ארצ'ל) ורעים (אלטמן). טקס הנפת שלט הקורא להשבת השבויים, שהוביל לסערה במכבי חיפה, עבר בשלום עם הנפתו על ידי שחקני שתי הקבוצות.
והיה גם משחק בקצב איטי עם הרבה חלודה. זה לא מנע מיושבי שער חמש להביע מחאה ולתלות שלטים נגד חזרת הליגה בזמן שחבריהם נלחמים בעזה: "אינטרסים כלכליים, ההימורים מעל הכל".
המאמן חדש של הפועל ת"א, הספרדי בורחה למה, ראה את בלם קבוצתו בראיין פאסי מבצע טעות קשה (27) ומסדר לתומר יוספי מפגש אחד על אחד מול אמיליוס זובאס, אותו ניצל קשר הפועל חיפה כדי לכבוש שער שהספיק לניצחון 0:1. יוספי הקדיש את השער לסמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל שעבד בקבוצה ונהרג במהלך הלחימה בעזה. עם פתיחת המחצית השנייה יירוטים זיעזעו את בלומפילד והזכירו שלמרות חזרת הכדורגל, המלחמה עוד כאן. בדקה ה־66 הורחק טל ארצ'ל, מה שסייע להפועל חיפה לחזור הביתה עם כל שלוש הנקודות. (נדב צנציפר)

3 שוויון מלא

בני־סכנין ומכבי נתניה חזרו מהפגרה הכפויה לאותו מקום שממנו יצאו אליה, בלי ניצחון. גם אתמול אף אחת מהן לא לקחה את מלוא שלוש הנקודות והן הסתפקו בתיקו 1:1, כולל שוויון במספר המורחקים - אדום לכל צד. מאמן סכנין סלובודן דראפיץ' נאלץ להסתדר ללא מרבית הזרים, שעזבו את הארץ ולא ברור אם הם מתכוונים לחזור ארצה. מנגד, הקבוצה של רן קוז'וך הגיעה מוכנה ומאורגנת יותר עם כל הזרים ועם מרבית שחקני הסגל.
נתניה עלתה ליתרון (20) לאחר שגיא מזרחי הכניס עומק נהדר לאיתן אזולאי שנגח בקשת יפה מעל מוחמד אבו־ניל וקבע 0:1 לאורחים. סכנין יזמה והגיעה להרבה מאוד מצבים, אבל גם הרחקתו של בוריס אינו (50) לא עזרה לה להפוך לתכליתית יותר. בדקה ה־81 גם סכנין נשארה בעשרה שחקנים אחרי שבסיל חורי הורחק בעקבות התערבות של שופטי ה־VAR. שבירה של סכנין? תשכחו מזה. דראפיץ' הימר "אול אין", זרק פנימה עוד כלים התקפיים - יואל אבוחצירה ומתנאל טדסה, וקיווה לטוב. דקתיים לאחר מכן הצמד היה חתום על השוויון היקר: טדסה הגביה לאבוחצירה שנגח וקבע 1:1.

4 מצאו את המדמון

אבי לוזון, הבעלים של מכבי פ"ת, היה בתקופה האחרונה הקול הבולט ביותר בעד חזרת ליגת העל לפעילות. הפועל חדרה, מנגד, הייתה אחת מארבע הקבוצות ה"מורדות" שהתנגדו לחידוש המשחקים, אולי בגלל שהכוכב שלה סמי בורארד סירב לחזור לארץ. אתמול, אחרי דחייה של שבוע, השתיים נפגשו בנתניה ודווקא חדרה יצאה עם ניצחון. ולא סתם ניצחון, אלא 0:3 מוחץ. המשך ישיר למשחק האחרון שלה לפני ההפסקה הכפויה, שבו ניצחה באשדוד אחרי ארבעה הפסדים ברציפות.
התוצאה קצת מטעה. הקבוצה של בני לם יזמה והגיעה להרבה מאוד מצבים, אבל זו של ניסו אביטן הייתה מאוד יעילה ושיחקה בצורה חכמה – וגם היה לה את אלעד מדמון הצעיר בכושר שיא עם שלושער מדהים (21, 54 ו־59) משלושה בישולים של טוני גומס. מדמון בן ה־19 כבש את שער הבכורה שלו בבוגרים במחזור הקודם, ואתמול הגיעה ההתפוצצות. גיא הרמן, שתפס את מקומו של אוהד לויטה בין הקורות, הציג יכולת נהדרת ושמר על הניצחון. אבל הגיבור של חדרה בתקופה האחרונה הוא המילואימניק מנשה זלקה, שזכה למחווה בדקה ה־15 כשהאפסנאי של הקבוצה הניף את החולצה שלו.

5 מתחילים מאפס

על המשחק הזה היה כתוב 0:0 משריקת הפתיחה, למרות שמדובר לכאורה במפגש קצוות. בני־ריינה המפתיעה והבלתי־מנוצחת ששמרה על כל הזרים מארחת את מ.ס אשדוד, הקבוצה שנועלת את הטבלה עם נקודה אחת בלבד ואשר נפגעה הכי הרבה מהמלחמה. כל הזרים והמתאזרחים שלה עזבו והיא חזרה אחרונה לפעילות כיוון שהעיר הייתה בין המטווחות ביותר במדינה. לא סתם ג'קי בן־זקן עמד בראש המתנגדים לחזרת הליגה.
בפועל, זה לא נראה על המגרש. אשדוד הייתה הרבה יותר טובה והגיעה למספר רב של מצבים, אבל זה לא נראה על לוח התוצאות שנשאר מאופס. לוח המורחקים, לעומת זאת, הורה על 0:1 אחרי שאוראל גרינפלד שלף למוחמד אוסמן מריינה כרטיס אדום בעקבות כניסה קשה בג'ורדן סבן והתערבות של שופט ה־VAR.