אוכל: בלומס (Blooms) הוא בית קלייה לקפה וגם עגלת קפה בפרדס חנה המביאה תרבות של קפה ספשלטי אל האזור. קפה ספשלטי הינו חלק ממה שמכונה הגל השלישי של הקפה אשר שם דגש לכלל שרשרת האספקה, החל בפולים מחוות גידול מיוחדות, סחר הוגן, שימוש בזני קפה מארצות מקור מגוונות ומשיטות עיבוד שונות, דרך שיטות קלייה ייחודיות וכמובן דרכי הבישול או החליטה. ב־7 באוקטובר, נעם שלום, בחורה צעירה בת 25, שהייתה בת בית במקום, נרצחה באזור המסיבה ברעים ומאז גם מנציחים בקפה את זכרה.
2 צפייה בגלריה
yk13701387
yk13701387
(נעם שלום ז"ל | צילום: איה שלום)
את העסק ייסד אסף חניה, לאחר שהות ארוכה באוסטרליה, שם עבד והתמחה בכל הקשור בתרבות הקפה. עגלת הקפה, כמו גם בית הקלייה, נמצאים בתוך שטח של מפעל ידיות נטוש, המכונה מתחם הידית, ובו חנויות שונות וגלריות אמנות.
תמצאו כאן בין היתר שלושה סוגים של קפה אינדונזי מהאי סומטרה, שלא מוצאים בכל מקום. אני בוחר בקפה שעבר עיבוד אנאירובי־דבש ובו בעת הסרת בשר הפרי העוטף את הפול, משאירים את הרירית במקום לשטוף, כפי שנהוג בעיבוד רטוב. בהמשך יתרחש גם תהליך תסיסה שיאפיין את הקפה בטעמים פרחוניים ושלל תבלינים. פשוט קפה מצוין ששמחתי לשתות חלוט, וכך אני ממליץ להזמינו (נקרא V60 ע''ש נייר הפילטר שבו משתמשים). את המאפים והכריכים מכינים יצרנים קטנים במיוחד עבור המקום, כמו מאפה שמרים פיסטוק־פטל או כריך גבינת עיזים טוב.
האווירה במקום מאוד נעימה וניתן לשתות קפה ולעבוד בכל מיני אזורים שאסף יצר בתוך החניה רחבת הידיים של המפעל הנטוש. בקרוב גם יתחילו להציע כאן סדנאות קפה וימי טעימות ליחידים ולקבוצות, ויש גם סיור מומלץ שמובילה טלי אשחר גוטליב באזור, ועגלת הקפה היא אחת מתחנות החובה שלה. ניתן לקנות גם קפה לקחת הביתה, ויש כבר עדת מעריצים שעולה לכאן לרגל, כדי להצטייד באחד מהבלנדים המיוחדים שאסף מכין או שיוצרים גם קפה בהתאמה אישית עבורם.
זיכרון: ''שלום בית'' נהגה נעם לקרוא בקול בכל פעם שהגיעה אל עגלת הקפה תוך שהיא שולפת את הנייד ומתחילה לצלם סרטון לסטורי. בהתחלה הייתה נעם מהקבועות של המקום, שמצאו כאן קפה טוב וסביבת עבודה מתאימה. נעם התמחתה בניהול סושיאל מדיה בעולם האופנה ומהר מאוד התחילה לעשות גם את הסושיאל של הבלומס עם אין־ספור תמונות, תכנים, וסרטונים, והפכה ממש למשפחה.
הריקוד היה מקום של חופש ושחרור עבורה, ולכן גם נסעה אל מסיבת הנובה עם שתי חברות טובות. רק אחת חזרה. נעם שימשה כפרמדיקית בצבא והיא הספיקה לטפל באחת הפצועות ושלחה תמונות מתוך אמבולנס שהיה באזור המסיבה לפני שנותק עימה הקשר.
החברה שניצלה מקפידה להגיע לקפה, וגם משפחתה של נעם מגיעה לכאן פעמיים בשבוע. לאחר גילוי המצבה, הגיעו כ־100 חברים ובני משפחה כדי להנציח את זכרה של נעם בשתיית בקבוקי קולד ברו (קפה בחליטה קרה) שהיה המועדף על נעם. אני מזמין גם אחד לעצמי כדי לשתות בדיוק מה שנעם אהבה - קולד ברו עם קרח וחלב שיבולת שועל. ממש טעים ומומלץ.
בסמוך לקופה של עגלת הקפה הוצב נר זיכרון עבור נעם, ועל לוח קטן רשמו העובדים משהו לזכרה. אסף החליט להנציח אותה גם דרך בלנד מיוחד של קפה עם מדבקה שעליה הכיתוב SELF LOVE, בדיוק כמו הקעקוע שנעם נשאה. ההכנסות ממכירת הקפה הזה יגיעו גם לידי משפחתה.
הבטחתי שאגיע לטעום גם מהבלנד שנעם אהבה, ובינתיים שווה להגיע למקום המיוחד הזה, כדי לתמוך ולהתייחד לרגע עם זכרה.
בלומס. חרושת 1, פרדס חנה כרכור. טלפון: 053-727-7829