כשגל שיש הייתה ילדה, סבתה הדביקה לה את הכינוי "פאפונה" (לקקנית, בלדינו). לימים, שיש קראה לסטודיו שלה בקיבוץ זיקים בשם פאפונה. "בסטודיו אני מדריכה סדנאות להכנת פסטה צבעונית, וגם מפסלת מיניאטורות מפימו — חמר פולימרי".
ואז הגיע 7 באוקטובר. "נותקנו מחשמל ומתקשורת, הבית שלנו קרוב לגדר, ושמענו קולות ירי. זה היה מאוד מלחיץ. למזלנו כיתת הכוננות הדפה את המחבלים".
1 צפייה בגלריה
yk13703573
yk13703573
(צילום: ירדן רוקח)
עכשיו גל שיש ומשפחתה שוהים במלון במעלה החמישה, והיא הקימה בחדרם שבמלון סטודיו קטן. "אפשר להזמין ממני בתשלום פסלונים של אנשים בגובה 20 סנטימטר, שאני מפסלת על פי תמונות ששולחים לי. בתקופת הקורונה פיקוד העורף הזמין ממני פסלון של בני גנץ, שהיה אז שר הביטחון, בועט בכדור, בגלל שהוא אוהב מאוד כדורגל. לאחרונה, כשגנץ הגיע לבקר את המפונים במעלה החמישה, פגשתי אותו והתאפשר לי לסגור מעגל".
לגבי הפיצוי לעסק שהיא מנהלת אומרת גל כי "בגלל שאני עסק שגדל כל הזמן, רואת החשבון אמרה שאוכל להיות חלק מהנוסחה".
גל מוסיפה כי משפחות וחברים של ההרוגים והנופלים בטבח מבקשים כעת להנציח את זכר יקיריהם. "מתחילות להגיע אליי עכשיו בקשות לפסל אנשים שנרצחו ב־7 באוקטובר, אבל כרגע מבחינה נפשית קשה לי לעשות זאת".
לדבריה, "אני גם יוצרת שלטים לדלת, תמונות, מסגרות, ספלים — כל פנטזיה שיש לכם ולכן בראש, כל מה שתרצו שיחייך אליכם". מחיר פסל: החל מ־550 שקל. סטודיו פאפונה של גל שיש מזיקים, טלפון להזמנות: 054-4402335.

תקציר מנהלים

ותק: 12 שנה
מספר מועסקים: 1
ירידה בהכנסות: 100% באוקטובר
פיצוי: "עדיין לא ברור כמה פיצוי אקבל"