חברת נקסט ויז'ן, מפתחת ויצרנית מצלמות מיוצבות ופתרונות צילום מתקדמים לכלים אוויריים ללא טייס, נישאת השנה על גל האיום העולמי החדש – כטב"מים ורחפנים. זה בלט במלחמת אוקראינה, וכעת גם בעזה ובצפון.
נקסט ויז'ן דיווחה אתמול על העסקה הגדולה ביותר שלה עד כה – 20 מיליון דולר. בתחילת השנה דיווחה החברה על 17 עסקאות בהיקף כולל של 79 מיליון דולר. בעקבות הדיווח, המניה זינקה ב־5.5% ומתחילת השנה זינקה המניה ב־285%.
היתרון של מצלמות הרחפן פרי פיתוח החברה הוא ביצוע ביחס למשקל המצלמה, גם בתנאי טיסה קשים, כאשר מצופה ממנה להיות קלה ככל שניתן כדי להאריך את משך הטיסה של הרחפן. הפטנט שרשמה הוא מנוע ייצוב תמונה ייחודי, המאפשר לייצב את התמונה בזמן אמת גם בתנאי טיסה קשים, בשילוב של יכולות אלקטרו־אופטיות ובינה מלאכותית.
במצגת למשקיעים לבורסה החברה הצהירה כי, "ביצועיה ביחס למשקל המצלמה - הטובים ביותר בשוק". נקסט ויז'ן יודעת לבצע זום עמוק מכלים בתנועה ועדיין לקבל תמונה יציבה. כאמור, הטכנולוגיה שפיתחה, הכוללת גם בינה מלאכותית, משפרת את יכולת צילום היעד, תוך כדי טיסה ותוך שמירה על יחס משקל.
החברה הוקמה ב־2009 על ידי חן גולן, טייס חיל האוויר לשעבר; בוריס קיפניס, יוצא 8200; ומיכאל גרוסמן המנכ"ל, גם הוא מ־8200. משרדיה ברעננה והיא מעסיקה כ־40 עובדים. מאז הונפקה ביולי 2021 היא מוגדרת כחברת צמיחה. החברה הונפקה לפי שווי של 400 מיליון שקל וכיום שוויה 2.3 מיליארד שקל.
חברת אלביט, המפתחת כלי טיס לא מאוישים, היא אחת הלקוחות הגדולים שלה, והמצלמות מפיתוחה נמצאים בשימוש צה"ל. עד המלחמה ישראל היוותה רק 20% מסך כל יעדי המכירות.
יו"ר החברה והמייסד, חן גולן: "אין ספק שמלחמות עוזרות לנו. עולם הרחפנים והמזל"טים זה עולם של אבטחה ומודיעין, ואנחנו מחוברים בעיקר לתחום הצבאי".
החברה פירסמה בשבוע שעבר דוחות לרבעון שלישי עם צבר הזמנות שיא 48 מיליון דולר. הרווח הנקי לרבעון רשם זינוק של 130% בסך 6.3 מיליון דולר. הכנסות החברה לרבעון השלישי הסתכמו ב־12.7 מיליון דולר, צמיחה של 93%.