בושה בספורט הישראלי: חלק מאוהדי הפועל ת"א בכדורסל שרו שירי נאצה נגד המשטרה וביצעו תנועות מגונות במהלך טקס לזכר שני שוטרים שנפלו ב־7 באוקטובר. האירוע עורר תגובות קשות, גם מראשי המועדון שהזדעזעו מהמעשה.
1 צפייה בגלריה
yk13702329
yk13702329
(הקהל האדום אתמול | צילום: הרצל יוסף)
את הטקס לזכרם של סנ"צ יצחק בוזוקשווילי וסנ"צ ג'יי־אר דוידוב ז"ל, שנהרגו כאשר יצאו להילחם במחבלים בשבת השחורה, קיימה הפועל באר־שבע/דימונה לפני משחק הליגה מול הפועל ת"א אתמול באולם הקונכיה. בעוד הקהל המקומי מחא כפיים, עשרות מאוהדי האורחת שרו: "לא על מדים, לא אזיקים ואיך אני שונא שוטרים, בא לי לזרוק שוטר לפסי רכבת". משפחות הנופלים, שעלו לפרקט במהלך הטקס, נותרו המומות.
תגובת המועדון הייתה מהירה: "הפועל ת"א מתביישת באירוע. יש לציין שבמגרש היו כ־80 אוהדי הפועל, ורק חלק קטן מהם היו שותפים לביזוי הטקס באופן שאינו מייצג את ערכי המועדון והקהל המעולה שלו". הכוכב הפצוע תומר גינת הסתפק במילה אחת: "מתבייש".
גם בעלי הפועל ת"א פירסמו הודעות חריפות. אבי זידנברג צייץ: "אני מתבייש עם דמעות בעיניים ומתנצל עמוקות, זו לא הרוח של הפועל שעליה חונכתי ב־67 שנים של חיי, וראינו בחודשיים האחרונים את הרוח האמיתית של אוהדי הפועל", בעוד עופר ינאי הוסיף: "‏האוהדים שביזו את הטקס במשחק ביזו את כולנו. את המועדון, את הקבוצה ואת קהל אוהדי הפועל שמאז השבת השחורה עסוק בהעלאת הנרצחים והחטופים על נס. קשה לתאר עד כמה אני כועס. אני יודע שמדובר בקומץ, יודע שהם הושתקו מיד ע"י אוהדים אחרים שהיו במקום, ומכיר בעובדה שאותם אלה שביזו הם גם אלה שהיו בכל הלוויה. הפועל תגלה אפס סובלנות כלפי התנהגות זו".
גם מינהלת הליגה גינתה את המקרה, בעוד המפכ"ל יעקב שבתאי אמר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של אוהדי הפועל ת"א, שביזו את זכרם של חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בפעילותם תוך שהם חותרים למגע באומץ לב מעורר השראה. התנהגות אוהדי הפועל ת"א היא כתם שחור שילווה את אוהדים אלה כל חייהם. אני מצפה לענישה מחמירה כלפי אוהדים אלה".

ניצחון ללא בעיות

אחרי הביזיון בפתיחה, הפועל ת"א לא התקשתה במשחק עצמו, למרות שרק שני זרים – קייל אלכסנדר וג'יילן הורד (31 נקודות) – הסכימו לחזור איתה מבלגרד, ושני שחקני נוער חיזקו את הסגל. האדומים פתחו פער דו־ספרתי כבר ברבע השני ולא הביטו לאחור. היום הם צפויים להמריא לסלובניה, שם יצטרפו יתר הזרים לקראת המשחק מול לובליאנה ביורוקאפ ביום רביעי.
פורסם לראשונה ב־ynet: בהפועל ירושלים מנהלים מו"מ מתקדם עם יפתח זיו. לפי דיווחים בספרד הוא צפוי לעזוב את גרנאדה, שם לא שותף בארבעת המשחקים האחרונים. (אפרת עמורבן)
נשים. הערב (19.00) במחזור השלישי: אליצור חולון - אליצור רמלה, אס"א ירושלים - הפועל פ"ת, הפועל לב ירושלים - מכבי ר"ג, מכבי חיפה - הפועל ראשל"צ, רמה"ש - מכבי אשדוד (18.00). (רענן וייס)