שמונה חודשים למשחקים האולימפיים בפריז: נבחרת הנשים בג'ודו ממשיכה לקטוף מדליות כחול־לבן – והפעם היה זה תורן של אלופת העולם ענבר לניר ושל גפן פרימו.
יממה אחרי מדליית הארד של רז הרשקו בגראנד סלאם טוקיו, עוד שתי נציגות לישראל על הפודיום: לניר הגיעה עד לגמר אבל הפסידה בו ליריבה הברזילאית האיכותית והמנוסה מריה אגיאר, וסיימה עם מדליית הכסף; פרימו קטפה את הארד.
1 צפייה בגלריה
yk13701553
yk13701553
(ענבר לניר. במומנטום | צילום: Sylvain THOMAS / AFP)
לניר (78 ק"ג) פתחה את יום הקרבות שלה בסיבוב השני עם ניצחון על איקומי אוידה מתאילנד, המשיכה עם ניצחון מרשים על האלופה האולימפית מטוקיו היפנית שורי המאדה, ובחצי הגמר גברה על יפנית נוספת, ריקה טקיאמה, אבל בגמר כאמור הפסידה לברזילאית.
"כל הזדמנות להניף את הדגל ולייצג את המדינה שלנו בכבוד היא זכות גדולה עבורי. מקווה שהמדליה הזו תיתן עוד חיזוק בתקופה הקשה שאנחנו עוברים", סיכמה לניר.
פרימו, שהתחרתה בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג, החלה את יום הקרבות בניצחון על פאולינה מרטינס המקסיקנית, המשיכה עם ניצחון על ירין ג'ונג הקוריאנית, וברבע הגמר גברה על המונגולית סוסורבראם לחאגווסורן. בחצי הגמר פרימו הפסידה לאוטה אבה היפנית, אלופת העולם שסיימה עם הזהב. בקרב על הארד גברה פרימו על לריסה פימנטה הברזילאית. "מקווה שהמדליה הזו תביא קצת נחת בתקופה הקשה", אמרה פרימו אחרי הזכייה.
שירה ראשוני ותמר מלכה (48 ק"ג), כמו גם גילי שריר (עד 63 ק"ג), הודחו בסיבובים המוקדמים.
בניגוד לנשים, תמונת המצב אצל נבחרת הגברים מאכזבת מאוד: מבין שישה נציגים ישראלים, רק ג'ודוקא אחד הצליח לנצח קרב אחד (מתן קוקולייב), וגם הוא מול יריב לטבי חלש. שגיא מוקי הפסיד בסיבוב הראשון ליריב רוסי אלמוני בן 19.
אתלטיקה. למרות שפיגר ב־13 שניות אחרי שיאו הישראלי וקבע 2:05.46 שעות, הפך גשאו איילה (מכבי ת"א) לכחול־לבן הראשון שנכנס לעשירייה הראשונה במרתון ולנסיה היוקרתי. גירמה אמרה ואיימרו עלמאיה, שניהם מהפועל אורן כפר־סבא, שיפרו את שיאיהם האישיים בצורה ניכרת: אמרה גילח כדקה וחצי משיאו הקודם, וקבע 2:05.52 שדירג אותו במקום ה־13. עלמאיה השיג 2:06.04 שעות. במרוץ ניצח האתיופי סאסאי למה בתוצאה הרביעית בכל הזמנים, 2:01.48 שעות. (אבינעם פורת)
שחייה. לאה פולונסקי קבעה שיא ישראלי במשחה ל־200 מטר פרפר, וסיימה תשיעית (ראשונה בגמר ב') באליפות ארה"ב הפתוחה בצפון קרוליינה. פולונסקי קבעה 2:10.80 דקות ושברה את שיאה של קרן זיבנר, שנקבע במאי 2016 ועמד על 2:11.04 דקות.