1. חילוף מנצח

זוכרים את הימים בהם מפגש בין מכבי חיפה להפועל באר־שבע היה סוער, מסעיר, רווי תקריות, גדוש בגולים ודרמות? אתמול קיבלנו את המשחק המרכזי של המחזור בגרסה הכי דהויה שלו. שיממון שנפרש על פני 90 דקות מול יציעים מפוארים וריקים. נסיבות מקילות יש למכביר, אבל עדיין אפשר לצפות לקצת יותר כדורגל, בטח ממכבי חיפה ששמרה על איזשהו רצף משחקים בזכות המפעל האירופי. בסוף זה נגמר בניצחון דחוק (0:1) משער של המחליף דין דוד ממש על הבאזר (93) אחרי מסירה גדולה של מחליף אחר, ליאור רפאלוב. גם כן סוג של דרמה, אבל לא כזו שנזכור יותר מדי זמן.
3 צפייה בגלריה
yk13702657
yk13702657
(דין דוד חוגג עם החברים את שער הניצחון המאוחר | צילום: עוז מועלם)
מסאי דגו צריך לשלוח פרחים לחלוץ שלו, כי איבוד נקודות נוסף כבר היה גורם לבעבוע במועדון שגם ככה אין בו דקה של שקט. שריפה אחת כבר הצליחו לכבות שם, כשהפעם כל שחקני האלופה הצליחו להתייצב מאחורי השלט הקורא להחזרת החטופים מעזה ואפילו לאחוז בו.
במשחק עצמו השחקנים של דגו החזיקו יותר בכדור, אבל לא הרבה יותר מזה. חיפה הגיעה למספר מצבים, אפילו כבשה שער שנפסל בטענת נבדל מוצדקת, אבל נראתה מפוזרת ואנמית מאוד.
3 צפייה בגלריה
yk13702557
yk13702557
מיכאל עידן, שהוריו נרצחו ואחותו אביגיל שוחררה משבי חמאס, בטקס לפני המשחק בטדי | צילום: מתוך עמוד איקס @MaccabiTLVFC
באר־שבע ניסתה לעקוץ, אבל לא ממש הייתה בעניינים. נקודת האור היחידה של אליניב ברדה הייתה השוער הצעיר שלו, ניב אליאסי, שמנע כמה שערים בטוחים בהופעתו השנייה בלבד בליגה. ביכולת הזו, לאופיר מרציאנו תהיה תחרות רצינית על האפודה, ולא סתם אליאסי הועדף על פניו. מכבי חיפה מסמנת אמנם "וי" על משחק גדול ראשון העונה בליגה, אבל ביכולת הזו יהיה לה קשר לשמור על הצלחת עונה רביעית ברציפות. (שמעון אלבז)

2. ליגה משלו

חמישה שערים העונה בליגה. 17 שערים העונה בכל המסגרות. 150 שערי ליגה בקריירה. 399 כיבושים בכל המסגרות בקריירה. ערן, ערן זהבי. אתמול הוכח שוב עד כמה מכבי ת"א תלויה בחלוץ, שגם בגיל 36 לא מפסיק לחורר רשתות ורק משפר את המספרים המדהימים שלו.
3 צפייה בגלריה
yk13702592
yk13702592
עסקים כרגיל. זהבי | צילום: אלכס קולומויסקי
מספר 7 בצהוב היה האחראי על השוויון בדרך למהפך ולניצחון הקשה 1:2 בטדי על הפועל ירושלים. מכבי ת"א, שחזרה מהמסע בבלגרד ובאיסלנד עם הכרטיס לשלב הבא בקונפרנס־ליג, שבה לזירה המקומית אחרי שמונה שבועות, ופגשה את אחת הקבוצות החלשות בליגה, שנותרה ללא ניצחון העונה (היחידה יחד עם אשדוד).
הצהובים אמנם מוליכים את הטבלה, אבל היכולת רחוקה מלשכנע, כולל במשחקים באירופה. גם אתמול זו הייתה הופעה די פושרת, ולמעט הווינריות והחדות של זהבי או הבלחות של דור תורג'מן, לא ראינו ממנה יותר מדי.
המארחת, הפתעת העונה שעברה אותה סיימה במקום הרביעי, איבדה לגמרי את הקסם, והיא תקועה על שתי נקודות מ־18 אפשרויות. מחרתיים מחכה לחבורה של זיו אריה דרבי לוהט, ולמזלם גם בית"ר רחוקה מלהרשים. מכבי ת"א שלטה לחלוטין במחצית הראשונה, אבל השער הגיע דווקא בצד השני, כשאופק ביטון ניער מעליו את אנריק סאבוריט וקבע 0:1 מפתיע. זהבי החליט שאין מצב שהוא חוזר בלי הנקודות, ובדקה ה־55 כבש את שערו ה־17 העונה בכל המסגרות. בירושלים חשבו שהם עוד יצליחו לחלץ נקודה, אבל הרכש החדש של מכבי, אושר דוידה, ניצל טעות קשה בהגנה המקומית כדי להכריע את המשחק ולסדר לרובי קין ניצחון יקר.
על היכולת אפשר להתווכח, אבל בשורה התחתונה מדובר בפתיחת העונה הטובה של מכבי ת"א מזה שבע שנים. וזהבי? בקצב הזה הוא יסיים גם עם אליפות וגם כמלך השערים. בגיל 36, כן?
ואי־אפשר היה להישאר אדישים לאירוע שהתקיים לפני המשחק, כאשר שחקני מכבי ת"א עלו למגרש עם מיכאל עידן בן ה־9, בנו של צלם "ידיעות אחרונות" ו־ynet רועי עידן ז"ל ואחיה של אביגיל בת ה־4, ששוחררה משבי חמאס אחרי 51 ימים. רועי עידן ואשתו סמדר ז"ל נרצחו ב־7 באוקטובר על ידי מחבלים בביתם בכפר עזה, הילדים מיכאל ועמליה (6) הסתתרו בארונות הבית לפני שחיילי יחידת יהל"ם חילצו אותם. (נדב צנציפר)