ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית במסגרת עדכון תקציב 2023. לפני כן, התחוללה מהומה כאשר מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ אליהו רביבו וח"כ אלי דלל, שניהם מהליכוד, דרשו לקבל תשובות מהאוצר בנוגע להגדלת הגירעון. "אם האוצר לא יציג מהיכן ניתן לקצץ בלי להגדיל את הגירעון באופן כל כך משמעותי - נצביע נגד", אמרו. ואולם, אחרי שעה קלה התרצו והודיעו כי "קיבלנו התחייבויות שיערבו אותנו יותר". יו"ר סיעת הליכוד אופיר כץ אמר כי "לאחר הסיכומים וההתחייבויות שקיבלו מהאוצר חברי ועדת הכספים של הליכוד לגבי תקציב 2024, הם יצביעו בעד חוקי התקציב".

חברת הדלתות סייפטי דור נקלעה לחובות ועומדת למכירה

בית המשפט המחוזי בתל־אביב מינה את הנאמן, עו"ד רז מנגל, לחברת הדלתות "סייפטי דור", והוא מבקש לפעול למכירתה. החברה, שהיא בעלת מותג לדלתות ביטחון בשם הרמטיקס, צברה חוב של כ־4.5 מיליון שקל ומעסיקה 28 עובדים.

ההסתדרות: לשלם תנאים סוציאליים למאבטחים במילואים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד שיגר מכתב התראה לאוצר טרם נקיטת הליכים משפטיים והשבתת ענף האבטחה, אם לא יוסדר מנגנון שיבטיח את תשלום התנאים הסוציאליים למאבטחים שגויסו למילואים. לדברי בר־דוד, "מדובר בעוולה חמורה אשר עלולה בהכרח להביא לקריסת חברות אבטחה ולמכרזי הפסד. לא נוכל לעמוד מנגד". ימי המילואים משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, כאשר הסכום המועבר אינו כולל את מרכיב התנאים הסוציאליים. בהיקפי גיוס כה רחבים בענף השמירה, אין אפשרות לחברות רבות לספוג את ההפרשות הסוציאליות, שמגיעות למיליוני שקלים בחודש.