כשנדב מכלוף (33) היה בן 13 הוא התחיל לעבוד במספרה של אמא שלו באשקלון. ומאז הוא בעסקי עיצוב השיער. לפני שלוש שנים הוא השתקע עם משפחתו בקיבוץ ניר עם. בהמשך רכש קרוואן, שאותו הסב למספרה. למספרה הנודדת הוא קרא "קאט אנד רול", איתה הסתובב בקיבוצי העוטף. גם תושבי שדרות עלו אליו לרגל. "השקעתי הרבה בעיצוב של הקרוואן – הוא מקושט מבחוץ ומבפנים בגרפיטי מטורף", מספר מכלוף.
"בקיבוץ היה גן עדן ואז הגיע הגיהינום – ב־7 באוקטובר היינו סגורים בממ"ד, וזאת הייתה חוויה נוראית. הרבה שעות של פחד וחוסר ודאות. במשך עשר שעות החזקתי סכין ביד להגן על אשתי ושתי בנותיי הקטנות. ניצלנו הודות לגבורה של הרבש"צית ענבל ליברמן וכיתת הכוננות שהדפו את המחבלים. בלילה פינינו את עצמנו באופן עצמאי. כיום אנחנו שוהים ברמת־גן".
1 צפייה בגלריה
yk13704956
yk13704956
(צילום: עדן מכלוף)
לפני חודש, מכלוף נסע לבקר בקיבוץ, כדי לחלץ את הקרוואן. "מישהי ממחלקת הרווחה של עיריית רמת־גן פנתה אלינו ושאלה אם אנחנו צריכים עזרה. הדבר הראשון שאמרתי לה: 'אני רוצה להביא את הקרוואן ושיסדרו לי מקום לשים אותו, ושם אוכל לספר'. ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, נתן לי אישור להתמקם בכניסה לפארק הלאומי, ליד האגם. באים אליי המון אנשים, שרוצים לפרגן ולעזור וכמובן להסתפר. ומה אני מצפה מהמדינה? הכי חשוב שיהיה לנו מקום בטוח לחזור אליו. נספוג מה שצריך לספוג, אבל שיהיה לאן לחזור".
מחיר תספורת לגבר או ילד: 50 שקל ("למרות שמדובר במרכז הארץ, נשארתי עם המחירים של העוטף"). החלקות לנשים: 1200-800 שקל. טלפון: 052-8085218

תקציר מנהלים

ותק: שנה ("אבל אני ספר כבר 20 שנה")
מספר מועסקים: 1
ירידת בהכנסות? 100%
פיצוי? "לפי המתווה מגיע לי 200 שקל ליום. זה עוזר, אבל רחוק מלהספיק".