1. ילדים זה שמחה
ג'קי בן־זקן, הבוס של מ.ס אשדוד, הוביל את ההתנגדות לחזרת ליגת העל לפעילות וקיבל בסופו של דבר דחייה של שבוע. הוא טען שהקבוצה שלו נפגעה קשות מהמלחמה ולא מוכנה לליגה, אבל לפחות לפי שני המחזורים שהתקיימו מאז החזרה זה לא נראה כך. אחרי שהוציאה בשבת נקודה נגד ריינה, אמש אשדוד השיגה ניצחון ראשון העונה, 1:2 מתוק במיוחד על הפועל ת"א.
1 צפייה בגלריה
yk13705835
yk13705835
(רביד אברג'ל (משמאל) והחברים מאשדוד חוגגים ניצחון בכורה | צילום: יאיר שגיא)
שעה לפני המשחק נשמעה אזעקה באשדוד, ושחקני שתי הקבוצות נכנסו למיגוניות שפוזרו שלשום בלילה באצטדיון. אלא שרק שחקני אשדוד יצאו ממנה מפוקסים, אלה של הפועל ת"א נראו עדיין תקועים וספגו הפסד שני ברציפות.
אשדוד שלטה בחצי הראשון של המשחק והציגה את החלוץ רביד אברג'ל, שחגג לפני מספר ימים 20, פתח בהרכב וכבש שני שערים ראשונים בבוגרים. את הראשון הוא נגח בדקה התשיעית לאחר הגבהה של שלו הרוש, ובדקה ה־55 הכפיל את התוצאה בסיומה של התקפה מתפרצת כמו בספר ומסירה של אלעד שחף. האורחים לחצו במחצית השנייה אבל השיגו רק שער מצמצם מהראש של אור בלוריאן (82). ואם זה לא מספיק, מאוויס צ'יבוטה הורחק בתוספת הזמן.
הניצחון של אשדוד הקפיץ אותה למקום ה־12 והוריד את שתי הירושלמיות אל מתחת לקו האדום, מה שהופך את הדרבי הערב (20.00) ללוהט במיוחד למרות היציעים הריקים. (אלי לוי)
2. פספוס חיפאי
מבעד לגשם השוטף רוני לוי כבר ראה עוד ניצחון ועוד שלוש נקודות שמצמידות את הפועל חיפה למכבי ת"א. אלא שהקבוצה שלו הלכה מוקדם מדי לאחור במאמץ לשמור על היתרון השברירי ושילמה על כך ביוקר עם שער שוויון של הפועל פ"ת בדקה ה־85.
המארחת פתחה היטב וכבשה בדקה ה־20 אחרי שגיא מלמד שלח כדור עומק ללירן סרדל שכבש מקרוב. סרדל והחברים חגגו את היתרון בהנפת חולצה עם תמונה של החטופה רומי גונן, לה הקדישו את השער.
גם במחצית השנייה המשיכה חיפה לתת את הטון, ובזכות הגשם שירד בכמויות מרשימות הכדור נע במהירות על הדשא הרטוב. מנגד, הפועל פ"ת המעודדת מהניצחון בשבת על בית"ר ירושלים לא התכוונה לוותר, בטח כשהחלוץ גדול המידות פורצ'ן באסי ממשיך להטריד את הגנת המארחים. רוני לוי זיהה ריפיון ובדקה ה־68 ביצע חילוף מרובע. האדומים הלכו אחורה ואיפשרו לקבוצה של עופר טסלפפה ליזום יותר ויותר, עד שבדקה ה־85 הוריד עידן ורד בראשו כדור קרן לרוי נאווי, שדחק מקרוב וקבע 1:1. (איתן גליקמן)
3. עקיצה של לם
זה היה משחק קשה לצפייה, מייגע, נטול כדורגל, אבל בסיומו מכבי פ"ת חגגה ניצחון ביתי 0:1 על מכבי נתניה, שממשיכה להיראות אנמית וחסרת אונים. אחרי השלישייה שחטפה קבוצתו מהפועל חדרה במחזור הקודם, נראה שבני לם הגיע נחוש לקחת את כל שלוש הנקודות ולא משנה כמה מכוער זה ייראה. הוא איפשר לנתניה להניע כדור – גם ככה זה נעשה בחוסר תכליתיות – וחיכה לעקוץ ברגע הנכון. הרגע הגיע בדקה ה־23, כשאיברהים ג'אבר השתלט על כדור קשתי, מסר רוחב לירדן כהן, שבעט שטוח לפינה.
מאותו רגע מכבי פ"ת לא באמת ניסתה לשחק, הסתגרה מאחור וראתה את נתניה מתנפצת שוב ושוב על ההגנה המתבצרת. כבר בפתיחת המחצית השנייה רן קוז׳וך מיהר לערוך שלושה חילופים, והוסיף שניים בהמשך, אבל נתניה נראתה חסרת רעיונות. האורחת אומנם שלטה במגרש באופן כמעט אבסולוטי, אבל מלבד מצב בודד במחצית השנייה הצהובים לא הצליחו לאיים על השער של רובי לבקוביץ׳. וכדי להשלים את התסכול הנתנייתי, דאג המחליף טל בן־חיים לסחוט מכארם ג'אבר צהוב שני בתוספת הזמן. (לירן ביטון)
4. מקום בצמרת
תתחילו להפנים, בני־ריינה היא קבוצת צמרת לכל דבר. אחרי שבעה מחזורים, השחקנים של שרון מימר מדורגים במקום השלישי בטבלה בלי הפסד, וזה אחרי שהם עברו כבר משחקים לא פשוטים נגד מכבי ת"א ובאר־שבע. היריבה אתמול, הפועל חדרה, פחות הקשתה והפסידה 2:0.
הגיבור היחיד של חדרה אמש היה הקפטן מנשה זלקה, שיצא לחופשה מהמילואים והגיע לצפות בחבריו מקרוב. הוא קיבל הרבה כבוד וזכה לטקס הוקרה, ובחדרה מקווים שהוא יחזור בקרוב לפעילות ויצטרף לרוטציה של ניסו אביטן.
חזרה לא הזכירה את היכולת הנהדרת מהניצחון 0:3 על מכבי פ"ת בשבת, ולא עזרה לה גם העובדה שאביב לין הורחק כבר בדקה ה־33 בצהוב שני. זה פירק את הקבוצה של אביטן, וריינה דהרה לניצחון. שלומי אזולאי כבש רגע לפני הירידה להפסקה (44) את שערו הרביעי העונה, ומחליפו פרדי וארגס סגר את הסיפור (70) אחרי מבצע אישי נהדר.