במוזיאון העיר חיפה מוצגת לראשונה מאז 7 באוקטובר תערוכה חדשה: "בארי" - צילומי סטילס וצילומי "360 מעלות" של הצלם החיפאי מיכה בריקמן, שצילם בקיבוץ בארי בימים שלאחר הטבח. בריקמן הוזמן לתעד את הקיבוץ, והתערוכה הוקמה בזמן קצר באופן חריג, בשיתוף אנשי הקיבוץ, תוך רגישות לנושא הכאוב. הצילומים מנציחים את "אחרי הסערה" אבל גם מעבירים את הסערה עצמה, את שיברון הלב, הכאב והפחד. יש בתערוכה כ־25 צילומי סטילס וגם צילומי "360" שאחד מהם צולם מרחפן וחלקם מוצגים בעזרת משקפי VR. התערוכה כוללת גם פריטים שהובאו מהקיבוץ. עד 30 במארס.
1 צפייה בגלריה
yk13714415
yk13714415
(צילום: לילך ירון)

מראות מנחמים

במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל־אביב נפתחה תערוכה בשם "ארובת העין", המציגה עבודות וידיאו ומיצב של תשעה יוצרים ויוצרות בוגרי בתי הספר הגבוהים לאמנות ולעיצוב בחמש השנים האחרונות, שנעשו במיוחד לתערוכה. בעבודות המשתתפים הגיבו לדימוי "ארובת העין", למשמעויותיו השונות, הביולוגיות־נוירולוגיות והפסיכולוגיות, ולזיקתו לראייה ולידיעה. ארובת העין נבחרה כדימוי מרכזי לתערוכה משום שהיא מחזיקה את העין ומקשרת בינה לבין המוח - מין בית מגונן שתומך בראייה ומתפקד כבלם זעזועים במעבר בין פנים לחוץ, וכפרוזדור בין חוויה פנימית למציאות חיצונית. אורית בולגרו, האוצרת: "הדימוי התחוור לנו כהולם למצב הנוכחי, מבהיר את נחיצותו של בית שמחזיק את הפנים, את זהות האני, ומאפשר להיישיר מבט. ברגע כזה אנו מבקשות להציע או לפחות לדמיין מראות אחרים מאלו שנראו לאחרונה, מראות שניתן למצוא בהם זיק של נחמה". עד 9 בפברואר. / חבצלת דמארי