1. ירושלים של מטה

אף אחד לא מפקפק בכישרון של ירדן שועה, הוא אחד השחקנים הטובים והיעילים בליגת העל. אבל מה שקורה בין כיבוש לבישול מכשיל אותו ומעכב את התפתחות הקריירה שלו. פה דיבורים מיותרים, שם הסתבכות בעבירות משמעת, ולא רק בבית"ר ירושלים אלא גם בקבוצתו הקודמת מכבי חיפה. הפרשייה האחרונה הייתה בשבת, אחרי שהוחלף במשחק נגד הפועל פ"ת. הוא לא לחץ את ידו את יוסי אבוקסיס, והמאמן התעצבן עליו שהוא צחק כשחברו לקבוצה אמיר ברקוביץ' מעד על הכדור ונפל.
1 צפייה בגלריה
yk13707515
yk13707515
(ירדן שועה והחברים חוגגים ניצחון בדרבי | צילום: עוז מועלם)
סדרת החינוך לא איחרה להגיע, ושועה לא פתח אתמול בדרבי. אלא שעם תחילת המחצית השנייה הוא נכנס במקומו של אותו ברקוביץ' ובדקה ה־72 כבש את שער הניצחון, מבישול של טרזייה תומא, שנתן לבית"ר שלוש נקודות חמצן וגם חילץ את אבוקסיס ממבוכה לא קטנה. כמו שאמרנו, כישרון יש לו.
בית"ר ניצחה, אבל קשה להגיד שהיא הרשימה אמש. טוב, קשה לצפות מקבוצה שתקועה בתחתית לשחק כדורגל גדול. במצבה, מה שחשוב זה הנקודות.
בצד השני, הפועל ירושלים היא לא הקבוצה הכי גרועה בליגה. לא הכי טובה, אבל גם לא הכי גרועה, יש חלשות ממנה. אז למה היא נועלת את הטבלה? את התשובה קיבלנו אמש בדרבי. השחקנים שלה פשוט לא מסוגלים למצוא את הרשת. האדומים לא שיחקו אתמול רע, ובדקות רבות היו מסוכנים יותר מהצהובים בזכות החלוצים המהירים סדריק דון וקאפיטה, אבל הם לא הצליחו לזעזע את הרשת של מיגל סילבה. אם הפועל לא הצליחה לנצח אתמול, יהיה לה קשה לעשות זאת בהמשך. (שלומי אהרוני)

2. מהפך אל הפחת

שישים יום לאחר מתקפת הפתע של חמאס על יישובי הדרום, התקיים אתמול לראשונה משחק כדורגל רשמי בבאר־שבע. פחות מארבע שעות לפני פתיחת המשחק מול בני־סכנין נשמעה אזעקה ברחבי העיר ואף אותרה נפילה של טיל ששוגר מרצועת עזה, אבל זה לא מנע את קיומו בהתאם להוראות פיקוד העורף, ללא אוהדים כמובן. בבאר־שבע דאגו לייצר תפאורה שלא השכיחה לרגע את המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר, כולל מיצג עם תמונות החטופים על כיסאות במרכז היציע המרכזי. במערכת הקול באצטדיון לא הושמעה המוזיקה הרגילה אלא שירים שמתאימים למצב כולל "לא תנצחו אותי" של יהורם גאון, שקיבל משמעות שונה מההקשר הספורטיבי.
על כר הדשא היה גם משחק כדורגל, שהבליט את העובדה שהפועל באר־שבע במשבר מקצועי קשה מאוד. היא כבר הובילה 0:1 לאחר טעות קשה של השוער האורח מוחמד אבו־ניל, שאיפשר לאילון אלמוג לכבוש שער בכורה בקבוצה (36). הבעיה שקבוצתו של אליניב ברדה שכחה להופיע למחצית השנייה. סכנין של סלובודן דראפיץ' הפעילה לחץ כדי להשוות, וזה קרה כשעדן שמיר הרחיק כדור הישר לרגליו של גבי גורי שהשווה (64).
סכנין המשיכה לתת את הטון והשלימה מהפך עם שער ניצחון של סאהר תאג'י (82), שנהנה מבישול של המחליף עילאי אלמקייס, הקשר בן ה־23 וחצי שעד לא מזמן העביר את הקריירה שלו בספסל וביציע של קבוצות באירופה. גם שמונה דקות תוספת זמן לא עזרו לבאר־שבע למנוע מסכנין את ניצחונה השני העונה, שנותן לה הרבה אוויר.
לבאר־שבע היה זה הפסד שני ברציפות ושלישי בסך הכל לאחר שבעה מחזורים. מדובר בפתיחת עונה רעה מאוד עבור האדומים, שבתחילת העונה עוד פינטזו על מאבק האליפות, וכרגע נראה שהמטרה צריכה להיות צנועה יותר, הגעה לפלייאוף העליון. (שי מוגילבסקי)
ליגה לאומית. הערב (19.40) בפתיחת המחזור ה־11: מכבי הרצליה - בני־שפרעם.