השעה שש אחרי המלחמה היא חלק מעתיד שאף אחד עדיין לא מצליח לדמיין, ובינתיים השעה שש (וקצת) בעיצומה של המלחמה הפכה, למרבה הצער, למעמד יומיומי של עצב וסבל: זה הרגע שבו המגיש קוטע את מהלך המשדר ומודיע שדובר צה"ל התיר לפרסום שמות של חיילים שנפלו. מצב הרוח הירוד ממילא מתרסק. נשימות כבדות נשמעות מסביב. ולפעמים יש גם הבלחה נדירה של שקט: ממילא אין באמת מה להגיד.
אתמול הטקס הטלוויזיוני הנורא הזה קיבל עוד גוון מטלטל, עקב מותו של גל איזנקוט ז"ל, בנו של הרמטכ"ל לשעבר והשר גדי איזנקוט. האחרון הוא לא רק דמות ציבורית המוכרת בכל בית, אלא אישיות שנמצאת בלב מערכת הביטחון זה עשרות שנים ומקבל החלטות של חיים ומוות במלחמה הזאת, שבה כאמור בנו נמצא בחזית. הדבר מגדיל באופן טבעי את העיסוק באסון המחריד וגם מזמן לדמויות שנמצאות בקשרים מקצועיים איתו (למשל הכתבים הצבאיים) שכבה נוספת של התמודדות עם סיטואציה כה קשה מלכתחילה.
כאמור, הודעת דובר צה"ל היא ריטואל קבוע, ובמערכות החדשות גם ידעו שבנו של איזנקוט נפל. בשל כך, תמוה שעודד בן עמי בכל זאת פתח את תוכניתו בערוץ 12 עם מונולוג על שר החוץ והטענה שהוא מצ'פר פונקציונרים בליכוד עם דרכונים דיפלומטיים, כלומר עוסק בפוליטיקה. זה לא שאין בנושא חשיבות: אולם ביחס לעובדה שתוך דקות ספורות עליו לבשר על מותם של עוד חללים, אולי כן מדובר במקרה ספציפי של "זה לא הזמן".
ואילו בערוץ 14, הגורל קבע שההודעה תימסר דווקא במשמרת של יעקב ברדוגו, שרחוק מאוד מלהיות המגיש הקלאסי בכלל ובאירוע כזה בפרט. ואכן, בין הרמת המורל של שר המשפטים ותדרוך בתחפושת של ראיון עם ראש המועצה לביטחון לאומי, ברדוגו הכריז על "ידיעה לא כל כך משמחת", בחירת מילים שהמעט שניתן לומר עליה זה שהיא לא כל כך מוצלחת. היא בוודאי אומללה כשנזכרים בעלבונות הירודים שהטיח ברדוגו באיזנקוט, שחרגו ממחלוקת לגיטימית. "בדרכו הדובית מה שנקרא, העגלגלה, הוא מתאר תרחישי בלהות", אמר עליו ברדוגו רק ארבעה חודשים לפני 7 באוקטובר, תרחיש בלהות שגם התממש.
למעשה, גם בימים אלה המקורב לראש הממשלה מוסיף לייחס לו כוונות קונספירטיביות. "גנץ ואיזנקוט עסוקים בפוליטיקה הקטנה של היום שאחרי", אמר בתחילת השבוע ברדיו גלי ישראל, "אני חושש שהם רוצים שתוצאת המלחמה לשיטתם לא תביא ניצחון מוחץ, כדי שתהיה להם אפשרות לפגוע בימין. אותו ימין שלא רוצה ביום שאחרי מדינה פלסטינית אליה איזנקוט דוחף". אולי בין דברי הניחומים של יריב לוין וצחי הנגבי, לברדוגו היה קצת זמן להרהר על הברוטליות, הגסות, חוסר הענייניות. הסיכויים לא כל כך גבוהים.