לחמה משפיעה גם על פעילות גביית החובות מטעם המדינה, המושבתת כמעט לחלוטין עד סוף השנה. יושבי הראש של פורום ההוצאה לפועל בלשכת עורכי הדין פנו לשר המשפטים, יריב לוין, בטענה כי הארכת תקנות החירום אשר מונעות ביצוע פעולות רבות עד 31 בדצמבר מסיבות נזק רב הן לנושים והן לחייבים.
הפנייה בוצעה ביוזמת עורכי הדין יוסף ויצמן, ליאור שפירא ולובנה כליבאת, העומדים בראש הפורום. במכתבם נטען כי המשמעות להארכת תחולת הצו, מבחינת בעלי הדין, היא שנמנעת מהם האפשרות לנהל הליכי גבייה מינימליים לצורך עמידה על זכויותיהם.
"ישנם נושים רבים - עשרות אלפים אם לא מעבר לכך - שהם אנשים פרטיים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שמניעת האפשרות לגבות חובות גורמת לנזק בלתי הפיך שעלול להפוך אותם לחייבים בעצמם! סגירת ההוצאה לפועל לפרק זמן שמצטבר לחודשיים בקירוב פותחת פתח לניצול חמור של עצירת הליכי גבייה לטובת הברחת כספים ונכסים. הדבר מעודד פעילות עבריינית. לא יעלה על הדעת כי מערכת המשפט תשוב לפעילות מלאה, שעה שמערכת אכיפת פסקי הדין תהיה סגורה לביצוע הליכים מבצעיים".
עורכי הדין סבורים כי "הארכת התקנות יסבו נזק גם לחייבים בהוצאה לפועל, שכן היעדר תשלום חוב גורר ריבית גבוהה. אנחנו ערים לכך שיש אלפי חייבים שהם חלק מיישובים שפונו ו/או חלילה משפחות חטופות או שכולות - אולם הדרך לטפל בהם היא לתת הנחיות בכל הנוגע אליהם, ולא לעצור באופן גורף את הפעילות".
במכתב נחשף בנוסף כי "בשיחות עם בכירים ברשות האכיפה והגבייה, הובהר לנו כי המדינה שוקדת על הקמת מאגר שיכיל את משרתי המילואים, תושבי היישובים המפונים ונפגעי האיבה משבעה באוקטובר. המטרה היא לתת עיכוב הליכים אוטומטי של חודשיים לכל החייבים אשר ייכללו בתיקים הללו, כך שניתן יהיה לפעול באופן שלא יפגע בהם".
לסיום, ציינו עורכי הדין, "מתבקש שר המשפטים לשקול בשנית, בדחיפות המירבית, את הארכת תחולת הצו ובהתאמה, את תקופת החירום".