הלב, הלב עם דני עמוס.
דקה 58. סקציה נס־ציונה מנסה להניע כדור מאחור. טיקי־טקה כזה. אבל אז מסירה של עמוס, פס פשוט, משניים־שלושה מטרים, באמת לא יותר, הולכת ישר לרגל של גיל יצחק ממכבי יפו. טעות שלא רואים בקטרגל של שישי, אצל ההוא שנבחר אחרון.
ואז, עוד לפני שיצחק מגלגל פנימה את הגול הכי קל בקריירה שלו, כולל ילדים א' בבני־יהודה, עמוס מרכין ראש. נראה מוכנע, מובס. מרים ידיים למעלה.
חוץ ממוסר ההשכל השגרתי, אתם יודעים, על זה שמי שאין לו יכולת שלא ינסה להניע מאחור - בכל זאת לא כל הקבוצות הן ברצלונה ההיא של פפ גווארדיולה - זה היה רגע סמלי. הרגע שבו עמוס, שוער עם רקורד מפואר, כולל אליפות בקריית־שמונה, כולל שחקן העונה, סופג את השער ה־22 שלו העונה.
הרכנת הראש העצובה של עמוס, שוער עם הרבה לב, אבל גם הרבה כדורים ברשת, מספרת הרבה. גם את סיפורה של הסקציה, היורדת מליגת העל שעכשיו מגרדת את המקום הלפני האחרון; וגם את הסיפור של השוער הוותיק שספג יותר גולים מכל שוער אחר בלאומית.
ˆ ˆ ˆ
עוד סיפור של שוער.
פנדל להפועל ר"ג, ממש לפני הירידה להפסקה. גידי קאניוק יורה שטוח ימינה, אסף צור מקריית־שמונה הודף בקטנה, ואז זינוק נוסף, לוקח.
לא שבא לפתוח עין או משהו, אבל לא בטוח שצור זוכר את ההרגשה של לספוג. או את הסאונד של אוושת הרשת מאחוריו. בשורה התחתונה, מאז החמישה באוקטובר יש פה שוער שלא קיבל גול; שוער שבסוף השבוע האחרון סגר שמונה משחקי ליגה בסך הכל עם שער נקי. שוער, אם לחדד, שמוריד את הביטחון לחלוצים מולו.
ˆ ˆ ˆ
בחמשת הימים האחרונים עירוני טבריה כבשה תשעה שערים. יותר ממה שכבשה למשל הפועל עכו עד היום. נתון יפה שמלמד על איכות הכדורגל זה חלוקת השערים פר כובשים: שבעה שחקנים השתתפו בכיבוש תשעת השערים. בקיצור, טבריה נותנת תפוקה. פעם, גם בימים שבהם לא הייתה מלחמה, היינו אומרים "נקווה שהשאירו במחסנית".
ˆ ˆ ˆ
שני מאמנים סיימו בסוף השבוע את עבודתם, ניר ברקוביץ' באום אל־פאחם (תומר קשטן מונה במקומו) ואיסמעיל עאמר בכפר־קאסם (אדהם האדיה סיכם).
קריית־שמונה - הפועל ר"ג 0:2. אלפרדו סטיבנס (77, 84). עירוני טבריה - כפר־קאסם 1:5. אלי בלילתי (7), אחמד עאבד (9), ז'וליו סזאר (38), באסל שעאבן (80), פרנקו מזורק (89); פאדי זיידאן (82). אום אל־פאחם - כפר־סבא 1:1. דובב גבאי (80); רועי בן־שמעון (7), שגם הורחק (76). נס־ציונה - מכבי יפו 2:0. מתן בית יעקב (25), גיל יצחק (58). הפועל עכו - נוף הגליל 3:1. רווה אסייג (92 בפנדל); סמיר פרהוד (9, 34), אוהד רבינוביץ' (29). הפועל רמה"ש - הפועל עפולה 3:1. איתי בן־חמו (33); בראהים קונאטה (37), אפיק כהן (80, 96). בני־יהודה - הפועל ראשל"צ 0:3. גיא סביליה (21), יניב מזרחי (81), עידן רטה (94). (ספי פסטרנק)