1 נחיתה קשה

בקיץ האחרון בוצע בהפועל ת"א מהפך ניהולי ואחרי שנים ארוכות של דשדוש, החלו במועדון לפתח ציפיות ואף לשגר לאוויר הצהרות. היו שדיברו על ניסיון להתחרות עם מכבי ת"א, והיום ברור כמה זה היה מנותק. עם חידוש הליגה, ההתרסקות על קרקע המציאות הפכה כואבת עוד יותר, כשהפועל ת"א צוברת נקודה אחת בלבד בשלושת המשחקים תחת המאמן הטירון בורחה למה.
3 צפייה בגלריה
yk13710343
yk13710343
(צילום: עוז מועלם)
כן, גם לשחקנים הנרפים יש אחריות על התפוקה העלובה, אבל ה־1:1 של הפועל ת"א מול הפועל חדרה בבלומפילד הוא יותר מכל תוצר של חוסר הניסיון של למה. אה, וגם לאלעד מדמון הרותח יש חלק בסיפור.
אחרי מחצית ראשונה בה המארחת עלתה בצדק ליתרון על ידי הישאם לאיוס (28), החליט מאמן חדרה ניסו אביטן לבצע מספר שינויים שעבדו היטב, בעוד למה נשאר קפוא על הקווים. שחקנים ותיקים כמו דן איינבינדר וחוסה רודריגס אף פנו אל האיש על הקווים וניסו להעיר אותו, הציעו שישנה משהו במערך, אולם הוא נשאר תקוע עם אותה תבנית. השיא הגיע בדקה ה־69, כשלמה כבר החליט להוציא את אלון אזוגי מחשש שיורחק בצהוב שני, ורן בנימין כבר נערך לכניסה, אבל המאמן בחר להשתהות עוד קצת. בחלוף שתי דקות הוא ראה את אזוגי מורחק ומשאיר את האדומים בחיסרון מספרי.
3 צפייה בגלריה
yk13710289
yk13710289
צילום: טל שחר
ואם זה לא מספיק, המאמן הצעיר בחר להוציא דווקא את אלן אוז'בולט שזעם וירד ישירות לחדר ההלבשה. העונש הגיע על ידי המוציא לפועל הלוהט והיחיד של חדרה - אלעד מדמון. הסקורר בן ה־19 השווה (79) בנגיחה מדויקת וקבע נתון סטטיסטי מדהים: מתוך ששת השערים של חדרה, הוא כבש חמישה והוא חתום על כל הנקודות שהשיגה הקבוצה העונה. (נדב צנציפר)

2 הדליקו נר שלישי


3 צפייה בגלריה
yk13710213
yk13710213
צילום: אלעד גרשגורן
חידה: לאיזו קבוצה בליגת העל יש 16 נקודות והיא עדיין לא הפסידה העונה? מכבי ת"א, אתם אומרים? זה נכון, אבל גם לבני־ריינה יש אותם נתונים – והיא אפילו טיפסה, זמנית לפחות, למקום השני עם 0:3 ביתי משכנע על מכבי פ"ת. מי היה מאמין שהקבוצה הצנועה של סעיד בסול ושרון מימר תהפוך ללהיט של ליגת העל. כנראה שאפילו לא הם.
וזו לא רק הקבוצה. שלומי אזולאי הבקיע אמש את שערו החמישי העונה ונצמד בפסגת טבלת המבקיעים של הליגה לערן זהבי. זה קרה בדקה ה־13, אחרי שקיבל מסירה מצוינת מפרדי ורגאס. התגובה של פ"ת הייתה הולמת, אבל לא במובן הטוב של המילה, כשמואיז אדילהו (31) ביצע עבירה קשה על קייס גאנם והורחק. במחזור הקודם ריינה נהנתה מהרחקה מוקדמת של שחקן הפועל חדרה כדי לכבוש שני שערים בדרך לניצחון, וגם אמש היא הבקיעה פעמיים אחרי האדום. דקתיים מאוחר יותר אזולאי בישל בכדור קרן לראש של סמביניה, ובתוספת הזמן (93) המחליף לואי חלף קבע את תוצאת המשחק.
ריינה הבקיעה כבר 12 שערים העונה, אבל הצד החזק שלה באמת הוא ההגנה, שספגה חמש פעמים בלבד. גד עמוס לא ראה את הרשת מאחוריו זזה מאז החזרה מהפגרה.
מנגד, הקבוצה של בני לם, שפתחה את העונה בצורה מוצלחת ואפילו ניצחה את מכבי חיפה, כבר ספגה השבוע שישה שערים וגברה בתווך על מכבי נתניה. היא עדיין בחלק העליון של הטבלה, אבל בסכנת החלקה למטה.

3 סוף טוב, היתר רע

לפעמים כדאי לשרוד משחק שלם, שבמהלכו שתי הקבוצות לא מספקות כדורגל ברמה גבוהה, רק בשביל להגיע לדרמה של הדקות האחרונות. זה מה שקרה אתמול בהתמודדות בין הפועל פ"ת למ.ס אשדוד. במשך 86 דקות לא קרה כמעט כלום. אוהדים לא היו באצטדיון בפ"ת מטעמים מובנים, אבל מי שצפה במשחק בטלוויזיה שילב בוודאי את החוויה המפוקפקת עם השנ"צ של אחרי ארוחת שבת דשנה.
זה התחיל בדקה ה־85 עם חילוף של עופר טסלפפה, גולן בני במקום רוי נאוי. לבני הספיקו 60 שניות המגרש כדי לקבל כדור רוחב ממחליף נוסף, אופק אושר, ולדחוק מקרוב פנימה, 0:1 להפועל פ"ת. נגמר? ממש לא! השופט ארז פפיר הורה על תוספת זמן של חמש דקות, אבל המשחק נמשך ונמשך (למורת רוחם של אנשי פ"ת) עד שכדור גובה עלה לרחבת המארחים ופגע בידו של המגן רועי אלימלך. פנדל? פפיר לא שרק מיד, אלא רק אחרי שנקרא למסך ה־VAR. שלומי אזולאי, שחזר בקיץ לאשדוד על תקן המנהיג אבל לא ממש עמד בציפיות, וגם במשחק הזה נכנס רק כמחליף, ביצע את הפנדל בהצלחה וסידר לקבוצה שלו נקודה יקרה.
לפני כן התנהל, כאמור, משחק מנומנם עם הזדמנות פה והזדמנות שם – לא משהו ששווה להתעכב עליו. המאמנים ניסו לתקן את המצב עם הרבה חילופים, ושלושה מהם השתלמו בסופו של דבר. והיה גם החילוף הכפוי של בלם אשדוד, קלארק רוברטסון, כבר בדקה ה־18 בגלל פציעה.
בסופו של דבר, שתי הקבוצות רשמו משחק נוסף בלי הפסד מאז החזרה לפעילות, ולשתיהן יש ניצחון ושתי תוצאות תיקו. (לירן ביטון)
משחקי הערב. המוליכה מכבי ת"א תתארח (20.00) אצל בני־סכנין בניסיון להגדיל את הפער בפסגה, מכבי חיפה תארח (20.30) את בית"ר ירושלים במטרה להיצמד לצמרת, והפועל חיפה תשחק (20.00) בטדי נגד הפועל ירושלים בתקווה לחזור למקום השני.