יותר מחודשיים עברו מאז הפעם האחרונה שבה מכבי ת"א קיימה משחק בישראל. זה היה בגמר גביע ווינר, ניסוי הכלים הראשון לעונה, שנגמר בהפסד להפועל ירושלים. רגע לפני שהעונה יצאה לדרך פרצה המלחמה שטרפה את הקלפים על כל הלו"ז של הצהובים, ורק הערב (21.05) – באמצע דצמבר – הצהובים יצטרפו לליגה, כשיתארחו אצל בני הרצליה.
1 צפייה בגלריה
yk13711768
yk13711768
(לא יגיעו הפעם. בראון ובולדווין | צילום: עוז מועלם)
בחודשיים האלו מכבי שמרה על מסגרת קבוצתית בחו"ל, בעיקר בבלגרד, שהפכה לבסיס האם שלה. עד כה ניתן היה להתרשם מהאלופה הישראלית רק ביורוליג, אבל בכל מקרה הקבוצה שנראה הערב תהיה שונה לגמרי. כלומר, הרכב חסר, חצי כוח. במועדון ראו את ההתפרקות של ירושלים, שהתייצבה בלי הזרים והמאמן, לכן הם יעשו מעין רוטציה בכל פעם שיגיעו לארץ כדי לא להתבזות. כך, למשל, למשחק הערב יגיעו אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב, חסיאל ריברו וג'וש ניבו. הכוכבים הגדולים – לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון – נשארו בבלגרד הפעם.

ובמקום הראשון: מכבי ר"ג

את עונת 2001/2 פתחה מכבי ר"ג עם שבעה ניצחונות רצופים בדרך להופעה היסטורית בגמר הפלייאוף. העונה היא כבר ב־0:3 ובקצב הזה, בטח כשהליגה בכאוס מוחלט, השמיים הם הגבול עבור העולה החדשה. אתמול החבורה הלוהטת של שמוליק ברנר חגגה עם 71:94 בקריית־אתא. האורחת הסתדרה היטב ללא הכוכב שלה, ג'יי־פי טוקוטו, בעיקר בזכות מי שעלה במקומו בחמישייה, כרם משעור, שקלע 13 נקודות. אייזיה מיילס הצטיין עם 17 נקודות, 16 של ג'יימס בייטמון לא עזרו לקריית־אתא.

גודס סוגר מעגל

חצי שנה אחרי שעזב את הפועל חולון, שאיתה זכה באליפות, המאמן סוגר מעגל בקבוצה שבה גדל, הפועל חיפה. כבר בגיל 15 קלע את הנקודות הראשונות שלו בבוגרים, ובהמשך עבר למכבי ת"א, שם הפך לאחד הרכזים הבולטים בכדורסל הישראלי. (איתן גליקמן)
נשים. הערב (19.00) במחזור ה־4 בליגת העל: אליצור חולון - אס"א ירושלים, מכבי אשדוד - מכבי חיפה, מכבי ר"ג - רמה"ש, הפועל פ"ת - הפועל לב ירושלים, אליצור רמלה - הפועל ראשל"צ (17.00). (רענן וייס)
אתלטיקה. טדסה גטהון (26) מהפועל עמק חפר הגיע להישג מרשים באליפות אירופה במרוצי שדה בבריסל, כשסיים חמישי מבין 90 מתחרים את 9,000 המטרים של המסלול – 30:33 דקות. (אבינעם פורת)