אוכל: פופ אנד פופ בייקרי בהובלת השף קונדיטור עופר בן נתן, מציע זו השנה השלישית, את הסופגסון המיוחד שהומצא כאן ושרבים עולים אליו לרגל במהלך החנוכה כדי לאכול ממנו. מדובר בקרואסון חמאה מצוין שמכינים במקום ואז מטגנים אותו כאילו היה סופגנייה, וממלאים את תוכו בשלל מילויים. זה ממש טעים ויצירתי ונמכר רק במהלך ימי החנוכה.
הבייקרי הנחשב, הממוקם בלובי של מגדלי חג'ג' בת''א, פתח את דלתותיו רק לפני שישה ימים לאחר חודשיים שבהם היה סגור לקהל בעקבות המצב, שהשפיע מאוד גם עליהם. עובדות ועובדים של המקום עדיין בשירות מילואים, מנהל החנות הקודם ניצל מהטבח במסיבת הנובה, ושרון ברגר, קונדיטורית בכירה במקום, איבדה את בת דודתה האהובה, לירז אסולין, כשניסתה להימלט ברכבה משטח המסיבה ברעים. קשה להניע מחדש, אבל יש כאן גם הרבה אמונה בטוב ובעובדה שמאפים ומתוקים הם אוכל מנחם שמשמח אחרים וגם לספק עשייה ופרנסה לעובדי המקום.
3 צפייה בגלריה
yk13711122
yk13711122
(לירז אסולין ז"ל)
הסופגסון הוא חלק מאבולוציה מעניינת שעבר הקרואסון הצרפתי בישראל. בהתחלה היה הקוראסון הקלאסי, אבל מהר מאוד הישראלים השתעממו ממנו ועברו לצרוך ולדרוש קרואסון במילוי קרם שקדים או קרואסון שוקולד.
בהמשך גם צצו כריכי קרואסון עם גבינות עיזים או סלמון, או כל תוכן אחר שמצאו לנכון להציע. כך "איזרחנו" את המאפה הצרפתי ועופר אומר שהקרואסון הפך להיות כאן כמעט כמו פיתה - לא בפופולריות כמובן, אלא בהתייחסות אליו כאל כיס שצריך למלא במשהו.
3 צפייה בגלריה
yk13711124
yk13711124
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
רוב הלקוחות של המקום מגיעים כדי לאכול קרואסון במילוי כזה אחר, שמציעים כאן לאורך כל השנה בגרסתו הלא מטוגנת, ויש כאן גם קינוחים מעולים, שחלקם הם מתפריט מסעדת פופ אנד פופ אשר בקומה ה־14, שעופר משמש בה שף קונדיטור, ומוביל אותה השף שחף שבתאי.
המילויים המוצעים כאן במהלך ימי החנוכה הם גנאש חלב וקורנפלקס, פיסטוק סיציליאני, קרם לימון עם מרנג, ג'נדויה־אגוזי לוז ושוקולד ועוד. קרואסון יכול בהחלט להספיק לשני אנשים, אבל אם כבר הגעתם, אני ממליץ לקחת כמה הביתה ולנסות את כולם. זה טעים ומפתיע ואחד הטעמים שמלווה את החך הוא של חמאה חומה, שאני ממש אוהב. חמאה שבתוך הקוראסון שנמסה אל השמן בתהליך הטיגון שלו, ומעשירה את שמן הטיגון בטעמה.
3 צפייה בגלריה
yk13711125
yk13711125
צילום: דוד קישקה kichkadavid@
זיכרון: שרון ברגר זוכרת את עצמה מכינה עוגיות בהנחיית בת דודתה האהובה לירז, ששימשה לה כבייביסיטר. יש ביניהן הפרש של 13 שנים והיא למדה ממנה וזכתה להשראתה. לירז אסולין ז''ל, הייתה בת 38 בעת שנרצחה עם בן זוגה, שהמשפחה אפילו לא הספיקה להכיר. היא הייתה המומחית לעוגיות ולקינוחים במשפחה, וכיאה למשפחה ממוצא מרוקאי, המתוקים והעוגיות הם בעלי חשיבות רבה. לכל אירועי החינה ולכל מימונה ידעו תמיד שלירז אחראית על המתוקים.
לירז התגוררה בקריית־מלאכי ושימשה רו''ח בחברת מזון גדולה. היא הספיקה לסמס למשפחה שיש אזעקות והכל בסדר, בזמן שהתרחקו עם רכבם ממתחם מסיבת הנובה. בשעה 06:53 היא שלחה הודעה בווטסאפ המשפחתי: "משפחה שלי, אני אוהבת אתכם, יורים עליי''.
במשך ארבעה ימים המשפחה נותרה בחוסר וודאות וחיפשה אחריה בכל בתי החולים. לירז הוגדרה נעדרת עד שהופץ סרטון מעזה שבו מחבלים אוחזים בתעודה מזהה שלה, והגיעה קצינה מהצבא כדי להודיע שלירז נחשבת חטופה. המשפחה התמלאה תקווה, אבל כעבור מספר ימים הגיעה ההודעה שגופתה זוהתה. שרון ממשיכה את המורשת המשפחתית שהותירה בת דודתה ויחד עם עופר בן נתן, החליטו להכין ולהציע למכירה פחזניות קרם וניל לפי המתכון של לירז, ולשתף את הלקוחות בסיפור שלה.
פופ אנד פופ בייקרי. הארבעה 28, ת”א 077-9800389