יאיר מגד, בן 34 מתל־אביב, מטפל באוסטאופתיה (טיפול במגע), הוא הבעלים של קליניקה פרטית ברמת אביב. הוא מגויס בצו 8 כבר חודשיים. מגד: "מטרת הטיפול שלי היא לרפא כאב על ידי טיפול בגורמים היוצרים את חוסר האיזון שבגוף, תוך התבססות על ידע של אנטומיה ופיזיולוגיה. הטיפול נעשה באמצעות טכניקות ומניפולציות על השלד, הרקמות, האיברים והמפרקים, והוא מתאים לתינוקות, ספורטאים, נשים בהיריון ומבוגרים".
מגד שירת כלוחם בסיירת נח"ל, ובמילואים הוא משויך לחטיבת הנח"ל שנלחמת בצפון הרצועה. "זו שגרה מטורפת, אבל זה כמו לחזור לרכוב על אופניים. הזיכרון של הגוף עושה את העבודה, וזה לחזור בזמן 15 שנה אחורה". לדבריו, מאז תחילת המלחמה ההכנסות ירדו בכ־70%. זה כולל את ההוצאות השוטפות של תחזוקת הבית והקליניקה, שממשיכות לרדת, כמובן, מחשבון העו"ש.
1 צפייה בגלריה
yk13711210
yk13711210
(יאיר מגד (משמאל))
מגד: "במהלך החודשיים האלו הפניתי המון אנשים שיצרו איתי קשר ורצו להגיע לטיפול לקולגות שלי באזור המרכז. מפעם לפעם, כשאני יוצא להתרעננות בבית, אני מבלה עם המשפחה ומגיע לקליניקה לטפל ככל שמתאפשר לי. קיבלתי פיצויים, אך זה לא מספיק. בהמשך אקבל גם מענק לפי כמות ימי המילואים שיצטברו לאחר סיום הלחימה".
לדברי מגד, כרגע המטופלים הקבועים שלו מחכים לו, והוא בטוח שיצליח "להרים" את הקליניקה בחזרה למה שהייתה. "יש אנשים שביתם נחרב, ולדעתי הם אלה שצריכים להיות בראש סדר העדיפויות בקבלת הפיצויים מהמדינה", הוא אומר.
מגד מתנגד להחלטה לפיה חלק מחיילי המילואים ישרתו מעתה חודש במילואים־חודש בבית. "שמעתי על זה בעזה למרות שאיתנו טרם דיברו על זה בצורה מסודרת. מה שבטוח, ההחלטה הזו תפגע בי כלכלית מכיוון שהרצף הטיפולי שהמטופל מצפה לו וההתקדמות בקצב ההחלמה שלו ייפגעו. כתוצאה מכך אני עלול כמובן לאבד מטופלים קיימים ופוטנציאליים". לפניות: 0526661586

תקציר מנהלים

ותק: 7 שנים
מספר מועסקים: 1
ירידה בהכנסות: 70%
פיצוי: "קיבלתי, אבל לא היה זמן להיכנס לפרטים ולהבין את זה"