העסק: יקב "דרימיה" מהיישוב סוסיא בבעלות בני הזוג אלעד ונאוה מובשוביץ.
איך הכל התחיל: הקמת היקב היא המשך ישיר של ההיסטוריה המשפחתית של אלעד. "אבא שלי וסבא שלי חקלאים, לאבא שלי יש מכוורת של דבש וכרמים, וככה הגעתי לעולם הזה", הוא מספר. אחרי שעבד במספר יקבים, לפני 16 שנה החליטו אלעד ונאוה לפתוח יקב משלהם. "הקמנו את דרימיה בארבע ידיים, שתלנו כרמים והתחלנו מחבית אחת עם כרם קטן", מספרת נאוה. "השם דרימיה הוא השם הבוטני של פרח החצב. בחרנו אותו משום שהוא מזכיר דרום וחלום והוא פורח בעונת הבציר. זה פרח שמסמל חיבור בין שמיים לארץ".
1 צפייה בגלריה
yk13712480
yk13712480
(צילום: דור קדמי)
היישוב סוסיא ממוקם בחבל יתיר, בין ההר למדבר, ונהנה ממזג אוויר מיוחד: "מצד אחד חורף קר ואפילו מושלג, ומצד שני מזג אוויר יבש ומדברי, אז הקרקע לא כבדה וטובה לגידול גפנים", מסביר אלעד. היום היקב כבר מייצר כ־50 אלף בקבוקים בשנה. היינות נמכרים ביקב עצמו, בחנות האונליין, בחנויות יין, במסעדות ובמשלוחים. שליש מהמלאי נמכר בארצות־הברית. היקב מציע שמונה סוגים של יין יבש: רוזה, יינות לבנים ובעיקר יינות אדומים, כולם כשרים.
מאז המלחמה: כבר ב־7 באוקטובר גויס אלעד למילואים ונאוה מנהלת את העסק לבדה בחודשיים האחרונים. "הראש נמצא בשטח, וכשאני כבר בבית אני משקיע את מעט הזמן שקיבלתי במשפחה", הוא אומר. "זה מקשה כמובן על ניהול ופיתוח העסק". "בנוסף, המכירות נעצרו לגמרי בתחילת המלחמה. יין הוא לא מוצר בסיסי שכל בית חייב. גם היום השוק עדיין מאוד איטי וחנויות היין עדיין לא חידשו מלאים".
איך אפשר לעזור: בדרימיה קוראים לכם להיכנס לחנות האונליין שלהם או לחפש את הבקבוקים של היקב בחנויות הקרובות לביתכם.
כתובת האתר:
drimia-winery.com/shop