המהדורה ה־18 של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הגאה, תוכננה להתקיים בנובמבר, אך היא נדחתה בעקבות המלחמה. הקולנוען והמבקר יאיר הוכנר, הניצב מאחורי המפעל הוותיק והחשוב הזה, החליט בכל זאת לקיימו. הפסטיבל ייערך בשלושה מוקדים בתל־אביב: סינמטק, מרכז לתרבות אלטרנטיבית ומרכז תרבות אניס ביפו, וכן ברחבי הארץ: המרכז הגאה באר־שבע, סינמטק ראש פינה, סינמטק חיפה, סינמטק חולון. בינואר הוא גם יגיע לסינמטק ירושלים.
1 צפייה בגלריה
yk13714413
yk13714413
(צילום: באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה)
אירוע הפתיחה שיתקיים בחמישי הקרוב בסינמטק תל־אביב בהנחיית איילת רובינסון וגל ניסים, כולל הופעה של מלכת הדראג גלינה פור דה ברה והקרנת בכורה של "כולנו זרים" עם אנדרו סקוט ופול מסקל. כמו כן יוענק פרס הוקרה לבמאית והצלמת אביגיל שפרבר ("ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"), מייסדת "בת קול" - ארגון לסביות דתיות. ואילו גילה אלמגור, יקירה וחברה של הקהילה הגאה, תעוטר ב"פרס הוקרה לאייקון תרבות". בפסטיבל, יוקרן הסרט "ידיים קשורות" של הבמאי דן וולמן מ־2006, שבו אלמגור מגלמת אמא המנסה להקל על כאבי בנה חולה האיידס.
בפסטיבל יוקרנו גם סרטים חדשים שהוצגו בפסטיבלים בינלאומיים נחשבים (מקאן למשל יגיע "דרך מוזרה לחיות" – המערבון של פדרו אלמודובר). כן יתקיימו שלוש תחרויות: סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים וכן סרטים קצרים תוצרת ישראל. / אמיר קמינר
הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הגאה ה־18, 31-21.12, ברחבי הארץ. לפרטים: tlvfest.com