מטרות משתנות. כמעט מדי קיץ בעשור האחרון הפועל באר־שבע נחשבת לאחת המועמדות לאליפות. אנחנו אמנם רק במחזור השמיני, אבל אם לא יקרה שינוי באמת דרמטי, הקבוצה של אליניב ברדה תיאבק במקרה הטוב על הפלייאוף העליון. גם בתחזית הכי פסימית שלה לא האמינה אלונה ברקת שאחרי שמונה מחזורים הקבוצה שלה תהיה במקום העשירי עם פער של 11 נקודות מהפסגה (ועוד כשלמכבי ת"א יש משחק חסר) ושתי נקודות (!) מהקו האדום.
ספתח מאוחר. אחרי הפסדים למכבי חיפה ולסכנין, האדומים הגיעו לנתניה למפגש עם עוד קבוצה שנמצאת בצרות, זו של רן קוז'וך, שגם הוא שכח מתי ניצח בפעם האחרונה. הקבוצה שלו הייתה טובה יותר אתמול, הגיעה ללא מעט מצבים, אבל גם המאמן הרים ידיים והשלים עם ה־0:0 כשהמשרוקית כבר הייתה בפה של השופט. אלא שבדיוק אז, שבע דקות בתוספת הזמן, ממש על הבאזר, הגיע המחליף אחמד סלמן – ונעץ את הכדור ברשת של ניב אליאסי ההמום בדרך ל־0:1 דרמטי. זו הפעם השנייה ברציפות בה באר־שבע מפסידה בתוספת הזמן – מה שמעיד גם על בעיה מנטלית.
1 צפייה בגלריה
yk13713711
yk13713711
(צילום: יאיר שגיא)
מעבר לשלוש הנקודות שמעניקות למארחת חמצן, מדובר בבשורה מעודדת עבור נתניה, שסוף־סוף מקבלת תוצרת מהחלוץ המבטיח בן ה־19 סלמן, שנרכש לפני שנה מהפועל ירושלים תמורת מיליון שקל. אם כבר ספתח מאוחר ושער בכורה בקבוצה, אז בעיתוי כזה.
ינואר בפתח. ברדה תפס את הראש, גם הוא מבין שהעונה הולכת למקומות אחרים ממה שתיכנן. לא שנקודה הייתה מרימה לו את מצב הרוח, אבל גם תיקו במצב בו באר־שבע נמצאת זה משהו. למזלו, חלון ההעברות של ינואר בפתח, ואולי משם תגיע הישועה. דבר אחד בטוח: אחרי שלושה הפסדים רצופים, אין קבוצה שזקוקה לחיזוק יותר מזו של ברדה.
בנתניה יודעים שמוקדם מדי לחגוג, כי זה היה בסך הכל הניצחון השני שלה, והכדורגל רחוק מלהבריק. אתמול ראינו מעט יותר תכליתיות בהתקפה, ואין ספק שהגיע למארחת לקחת את כל הקופה. סטניסלב בילנקי עוד הספיק לעשות דפיקות לב למאמן שלו כשבעט פנדל רשלני שאליאסי הדף בדקה ה־55, אבל נתניה לא ויתרה והמשיכה לדחוף קדימה. דווקא בדקות האחרונות באר־שבע התעוררה מעט והגיעה לשתי הזדמנויות טובות, אך את המילה האחרונה אמר סלמן – שרץ באופן אינסטנקטיבי לחגוג מול היציעים הריקים. רק לדמיין את רמת הדציבלים בשער כזה כשאלפי אוהדי נתניה במגרש. אחרי ההודעה של שר הספורט על חזרה חלקית של הקהל, אולי נזכה לטעום אפילו מעט אווירה טהורה של כדורגל. של שפיות.
ליגה לאומית. הערב (19.00) הפועל ר"ג - הפועל ראשל"צ, הפועל עפולה - בני־יהודה, נוף הגליל - הפועל רמה"ש, מכבי יפו - הפועל עכו, בני שפרעם - נס־ציונה, כפר־סבא - מכבי הרצליה, כפר־קאסם - אום אל־פאחם, קריית־שמונה - עירוני טבריה.