יבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לישראל בהתרסקות. מנתוני יבוא מוצרים ברי קיימה לחודש נובמבר עולה כי נרשמה ירידה חדה ביבוא מוצרי חשמל לבנים לבית: מקררים ירדו ב־36%, מכונות כביסה ב־33.7%, מייבשי כביסה ב־20% ומדיחי כלים ב־44.6% - בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
בענף מסבירים את הירידה במשבר בענף הבנייה ואי־מעבר לדירות חדשות וכן במצב הרוח הלאומי ואי־הוודאות הכלכלית בעקבות המלחמה, שהביאו לעצירת הביקושים.
השיא בירידה של מוצרי חשמל נרשם ביבוא טלוויזיות - צניחה של 46% בנובמבר לעומת חודש נובמבר אשתקד. במצטבר מתחילת השנה רשמו הטלוויזיות ירידה של 25.3%.
כפי שפורסם ב"ממון", ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, שנעצר במקביל למשבר בענף הבנייה, סובל גם ממעבר של צרכנים מרכישת מותגים ידועים למוצרים זולים יותר, מה שפוגע לא רק ברשתות הקמעונאות בענף שסובלות מירידה במכירות, אלא גם גם ביבואנים הגדולים, זכייני מותגים בינ"ל.
מה כן עלה? יבוא הסיגריות בשעור של 10.3%. המרוויחה מכך היא המדינה. בנובמבר נרשמה עלייה בהכנסות ממס קנייה על יבוא סגריות בשעור של 14%.
ירידה נרשמה בחודש נובמבר גם ביבוא של כלי רכב. לארץ יובאו 9,815 רכבים פרטיים לעומת 28,028 רכבים פרטיים בחודש מקביל אשתקד - נפילה של 65%. היא מוסברת בירידה בביקושים עקב המלחמה, המוני המגויסים למילואים, עיכובים והתייקרות ההובלה. יבוא כלי רכב מסחרי הסתכם החודש בירידה של 31% ומעיד על האטה גם בקרב חברות עסקיות.
כלל היבוא בנובמבר הסתכם ב־6.4 מיליארד דולר, ירידה של כ 20% לעומת תקופה מקבילה רשתקד. במצטבר מתחילת השנה נרשמה ירידה של כ־12% לעומת תקופה מקבילה שמעידה על "הצטננות" הביקושים במשק.