דרור אנגלשטיין הוא בעל יקב UnderDog במושב גבעת ישעיהו באזור מטה יהודה. מדובר ביקב בוטיק קטן שדרור מתפעל את כולו לבד ובאופן עצמאי. מאז 7 באוקטובר הוא מגויס למלחמה בדרום.
דרור עוסק בתחום היין מאז שנת 2007. בשנים האחרונות יצא לדרך עצמאית והחל לייצר יין במותג הפרטי שלו. "התחלתי מלמטה, שטפתי מכלים וסחבתי ארגזים. אחרי כמה שנים של עבודה ביקב ובכרם נסעתי לאיטליה ללמוד באוניברסיטת מילאנו תואר משולב במדעי הכרם והיין. עבדתי שם כמה שנים ואז חזרתי הביתה, לאזור יהודה. עבדתי במספר יקבים ותוך כדי העשרתי בלימודים בתחום. אחרי דרך ארוכה הרגשתי שאני יכול לצאת לדרך עצמאית ולהתחיל את המסע שלי".
1 צפייה בגלריה
yk13714969
yk13714969
(דרור אנגלשטיין)
המסע נעצר כעת מאחר שדרור הוא רס"ן במילואים ביחידת אית"ן. "היינות החדשים הם בדיוק לאחר בציר ונמצאים בשיא תהליך הייצור. התהליך נמשך ומטופל בעזרתם המסורה של ייננים חברים, שהתגייסו לעזור. בשורה התחתונה, מאז שגויסתי, עם פרוץ המלחמה, מכירות היין נעצרו לחלוטין".
חברים טובים של דרור מעולם היין מנסים לקדם את מכירות היין ביקב שלו כדי שהוא יעמוד בתשלומים לספקים ויחזיק מעמד, עד שיחזור מהמילואים. "מקבלי ההחלטות לא לקחו בחשבון שבעל עסק כמוני, שהוא לבד לגמרי, אין מי שיטפל לו בעסק, כולל אפילו הפעולה של מילוי הבקשה לפיצוי. מדוע לא מתייחסים בצורה הולמת ללוחמים בשטח? באוקטובר הייתה עצירה מוחלטת של הפעילות ביקב, בנובמבר חברים קרובים שלי התחילו לעזור וקצת לקדם את המכירות".
דרור מוסיף, לגבי הפיצויים מהמדינה, כי "נראה שהפיצויים לא באמת עוזרים לעסק כמו שלי. כלומר, הם מתייחסים רק לאובדן הכנסה ולא מתייחסים למשל לכרם שלא נטעתי ואובדן הכנסה עתידי מהיקב".

תקציר מנהלים

יקב UnderDog
ותק: 7 שנים
מספר מועסקים: 1
ירידה בהכנסות: באוקטובר ירידה של 100%
פיצוי : "עדיין לא קיבלתי"