30 נהגי משאיות ועובדים המסייעים להם בחלוקה, כולם מוסלמים מהמגזר הערבי והבדואי, שמועסקים בחברת יפאורה ייאלצו לעזוב את עבודתם, לאחר שהודיעו להנהלה כי כמוסלמים, אינם מוכנים לנהוג, לשנע ולפרוק משקאות אלכוהוליים. זאת לאחר שבחודש אוקטובר חתמה יפאורה, יצרנית המשקאות הקלים, על הסכם הפצה עם חברת יקבי כרמל, והיא תפיץ את יינות כרמל ובירות שהיקב החל לייבא לאחרונה.
לדברי העובדים המוסלמים, הסעת האלכוהול מנוגדת לדת האיסלאם, האוסרת לא רק על שתיית אלכוהול, אלא גם למכור ולהוביל אלכוהול ולגעת בו.
לפני מספר חודשים הודיעה יקבי כרמל כי היא נכנסת לראשונה לשוק הבירה וחתמה הסכם עם מבשלה בינ"ל, ובמסגרתו תביא לארץ את המותגים קורונה, סטלה ארטואה, לף והוגרדן, שעד כה הפיצה חברת תימקו שאיבדה את הזיכיון.
לאחר מכן חתמה יקבי כרמל הסכם הפצה עם יפאורה, לאחר שיפאורה איבדה את הסכם ההפצה הוותיק שלה עם מי עדן – יצרנית המים המינרליים, שעברה לטמפו המתחרה. הנהלת יפאורה הודיעה לאחרונה לעובדים כי ההפצה של מוצרי יקבי כרמל תחל ב־1 בינואר, כלומר משאיות יפאורה יעמיסו גם משקאות קלים וגם אלכוהול.
בין יפאורה ליקבי כרמל יש קשר נוסף. "כרמל קורפ", חברת האם של יקבי כרמל, מחזיקה גם ב־30% מחברת יפאורה.
אחד העובדי מהמגזר הבדואי שמתגורר בתל שבע אמר אתמול ל"ממון": "אני אמרתי להם שבגלל הדת שלי אני לא יכול לעבוד בבירות. אני רוצה לעבוד בקווים שבהם לא מפיצים בירה, כמו הקווים למגזר, שמעמיסים רק משקאות קלים. אמרו לי שאם לא מתאים לנו שנתפטר. אני רוצה להמשיך לעבוד, אבל האמונה הדתית שלי לא נותנת לי לעבוד עם אלכוהול. גם אח שלי בחברה והוא לא מסכים. אני עובד שנים בחברה של משקאות קלים ועכשיו הם משנים לבירות. אני מחכה כעת לשימוע. הם אומרים או תעבוד בבירה או תתפטר עם הפיצויים".
מיפאורה נמסר בתגובה כי "אין רצון לפטר עובדים, אבל מי שלא רוצה לעבוד בתנאים החדשים, ייאלץ לעזוב".