לאחר שיפוץ ממושך ייפתח מחדש ביום חמישי השבוע בית ביאליק בתל־אביב, לרגל יום הולדתו ה־151 של המשורר הלאומי. הבית נמצא בכיכר ביאליק - מרחב ובו חמישה מרכזי תרבות: בית ביאליק - מוזיאון וארכיון המשורר, מוזיאון העיר תל־אביב־יפו, מרכז למוזיקה וספרייה ע"ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג - מרכז העיר הלבנה, ומוזיאון בית ראובן. החזון מאחורי הכיכר הוא יצירת קשר בין עברה של הכיכר והבתים המקיפים אותה, לבין הכאן ועכשיו.
1 צפייה בגלריה
yk13716019
yk13716019
(צילום: תום פורת)
לאורך יום הפתיחה המחודשת של בית ביאליק יערכו מדריכי המוזיאון סיורים כאשר ההשתתפות ללא תשלום, ברישום מראש באתר. ב־19:30 ישודר מהכיכר הפודקאסט "עיר מקלט - תרבות בזמן מלחמה" בהנחיית עומר בן יעקב ומיכל צורן. עם פתיחתו המחודשת של הבית, תתקיים סדרת האירועים הספרותיים "מצפן: שיחות על המקום בעקבות חמש יצירות מופת", הכוללת מעגלי שיח סביב היצירה בין סופרים, משוררים, ואנשי רוח, בליווי מוזיקלי או אמנותי.
בית ביאליק הוא חלק ממרחב תרבות חדש הנבנה סביב כיכר ביאליק הוותיקה וכולל את חמשת מרכזי התרבות הפועלים בכיכר, ובהם גם מוזיאון העיר תל־אביב-יפו, מרכז למוזיקה וספרייה ע”ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג - מרכז העיר הלבנה ומוזיאון בית ראובן. במהלך דצמבר מתוכננים שלל אירועי תרבות ומוזיקה בכיכר. / תהל בלומנפלד
בית ביאליק, רחוב ביאליק 22, תל־אביב. לרישום לפעילות: bialikmuseum.org.il