52 יום היה איתן יהלומי בן ה־12 בשבי חמאס בעזה, אחרי שנחטף מקיבוץ ניר עוז. יהלומי הוא אוהד מנצ'סטר סיטי אדוק, ומשחק כקשר שמאלי בעצמו. הוא שוחרר ב־27 בנובמבר, וכשלוח המשחקים הראה שסיטי מתארחת בליגת האלופות אצל הכוכב האדום בלגרד של ברק בכר, נוצרה האפשרות שהמאמן הישראלי יארח את יהלומי במשחק והנסיעה יצאה לפועל.
אתמול יהלומי הוזמן על ידי בכר ליציע הכבוד של הכוכב האדום, יחד עם אמו בת־שבע ואחותו יעל, שברחו בגבורה בשבת השחורה ממחבלי חמאס שניסו לחטוף אותן לעזה באופנוע. אוהד האב עדיין בשבי.
3 צפייה בגלריה
yk13716954
yk13716954
(איתן יהלומי, האם בת־שבע והאחות יעל, אתמול בבלגרד)
"אני מתרגש מאוד להיות פה", אמר איתן, "אבל השמחה לא שלמה בלי אבא, הלוואי שהיה פה איתי". בת־שבע הוסיפה: "לאוהד היה חלום קטן, לנסוע ביחד עם איתן למשחק של מנצ׳סטר סיטי. כשיצאנו לנסיעה הייתה בי מועקה מאוד גדולה על זה שאנחנו נוסעים בלעדיו. אני מקווה מאוד שנזכה לנסוע ביחד כולנו".
בבוקר שלפני המשחק בכר הגיע לפגוש את איתן, ולאחר מכן הפגיש את המשפחה עם שחקני הכוכב האדום, כולל השוער עומרי גלזר. יהלומי הצעיר מומחה בכל הקשור למנצ'סטר סיטי, אלופת אנגליה ואלופת אירופה, ובכר ביקש כמה עצות טקטיות, ואף השיג הסכמה שאיתן יהיה מרוצה מאוד גם אם הכוכב תדהים את קבוצת הכדורגל הטובה בעולם.
3 צפייה בגלריה
yk13716776
yk13716776
האב אוהד שנמצא עדיין בשבי
לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר, בחדרו של איתן בניר עוז נותר תלוי על אחד הקירות ציור של השחקן האהוב עליו, פיל פודן. לאחר שחרורו מהשבי, מנכ"ל מנצ'סטר סיטי פראן סוריאנו הזמין אותו לביקור במשחק באצטדיון הביתי. איתן גם קיבל חולצה חתומה על ידי פודן ומארז גביעים של הקבוצה.
ביום שבו פרצה מתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, הסתתר איתן עם אמו ושתי אחיותיו בממ"ד כשמחבלים נכנסו לביתם. בעלה אוהד נפצע מירי ונחטף בנפרד לעזה, שם, כאמור, הוא עדיין מוחזק בשבי.
3 צפייה בגלריה
yk13716346
yk13716346
איתן וברק בכר
ביום שחרורו מהשבי לבש איתן חולצה של כוכב אחר, כריסטיאנו רונאלדו, במדי אל־נאסר הסעודית. לאחר חזרתו לישראל הוא זכה לביקור משחקני הפועל באר־שבע.
נסיעתו של יהלומי התאפשרה בזכות סיוע של הרב שי גראוכר, יו"ר ארגון "ביחד ננצח" ועמותת "כלל ישראל". הוא התקבל לפני הטיסה בטרקלין של פתאל, שם ערך לו הצוות בראשות שני שיפמן קבלת פנים מרגשת.

בכר נפרד מאירופה עם הפסד לסיטי

על המגרש, בלגרד נפרדה מאירופה עד לעונה הבאה עם מעט טעם טוב, אחרי שנתנה פייט להרכב המחליפים של מנצ'סטר סיטי והפסידה 3:2. אלופת אירופה, מצידה, סיימה את שלב הבתים עם מאה אחוזי הצלחה וגם הצליחה לתת מנוחה לכמה כוכבים. הקשר בן ה־20 מייקה המילטון כבש בבכורה שלו בקבוצה (19), לצד אוסקר בוב (63) וקלווין פיליפס (85 בפנדל). הקוריאני וואנג אין־בום, שאיכזב מאוד בקמפיין בתור הרכש היקר בתולדות הכוכב האדום, הבקיע (76) ובישל לאלכסנדר קטאי (91). במשחק הנוסף בבית: לייפציג – יאנג בויז 1:2.