מרחיב את הלב

אחד הכוחות הגדולים של ביוטי ואופנה הוא היכולת להתכתב עם מה שיש לנו בפנים בצורה מדויקת, גם אם זה לגמרי בתת־מודע. ודוגמאות לא חסר: אנחנו לא מתאפרות כשעצוב לנו, מורחות קרם שנותן גלואו כדי להוסיף קצת זוהר לחיים או לובשות לבן כדי להרגיש חגיגיות.
אז השבוע החלטתי לצאת קצת מהסקיני שרק מוסיף לתחושה החנוקה ולעבור לגזרה הרחבה והנינוחה, מתוך תקווה שאולי גם אצליח להרגיש ככה. גם אם לא כל היום, אז לפחות בחלק ממנו.

צבעים אמיתיים

ברשימת הדברים שמרגשים אותי בעולם האופנה תמיד שילובים מעניינים יהיו בטופ, ואם זה גם נעשה בטוב טעם אז בכלל מדובר בהצלחה מסחררת. תראו למשל את צילומי הקולקציה החדשה של נעמה בצלאל, שהצליחו לגרום לי בו־זמנית גם להחסיר פעימה וגם לרצות לעשות העתק־הדבק לשילובי הפרינטים ולחיבור בין העניבות לאפודות. "אבא שלי נפטר לפני שנה וחצי, וכל העניבות בצילומים הן מהארון שלו. הן היו הדרך שלו להוסיף קצת צבע לבגדים האפרוריים שלו כרואה חשבון. הוא ליווה אותי מבחינה מקצועית מיום הקמת העסק והיה גאה בי כל כך, ורציתי לעשות לו מחווה קטנה", משתפת נעמה, המעצבת שב־30 שנות פעילותה (כן, גם את זה היא מציינת השנה) לא ויתרה מעולם על צבע, גם כשהכל מסביב היה מונוכרומטי, כמו על פרינטים וניחוח וינטג'י. "הקולקציה תוכננה מראש, ורוב הפריטים היו מוכנים כבר לפני המלחמה. אבל אז הכל נעצר ובדיוק כמו כולם שאלתי את עצמי מה נכון לעשות, ובסופו של דבר החלטתי לא לוותר, כי כולנו חייבים נקודות של צבע בתוך האפלה הגדולה הזו".

השומרת עורי אנוכי?

עור הפנים הוא כרטיס הביקור החשוב ביותר שלנו, וקו ההגנה הראשון שלו הוא מחסום האפידרמיס – השכבה החיצונית המשמשת כמגן מפני העולם. כל עוד הוא עובד היטב, העור נראה בריא וזוהר. אבל הבעיות מתחילות כשהוא נפגע בגלל סיבות שונות, החל מניקוי יתר ועד לשימוש בתרופות מסוימות ואפילו מתח. התוצאה: העור בבת אחת מגרד, אדמומי ויבש.
אז מה עושים? הנה כמה פתרונות שיכולים לסייע בזמן אמת:
• עוברים לניקוי עדין, רצוי כזה עם מרכיבי לחות. שוטפים במים פושרים ומנגבים עם מגבת חד־פעמית ייעודית.
• מכפילים את הלחות: כלומר, מניחים שתי שכבות במקום אחת. הראשונה על בסיס חומצה היאלורונית שסופחת מים, והשנייה עשירה יותר וכוללת סרמידים וחומצות שומניות שונות.
• דואגים שיהיה לכם מכשיר אדים קרים בסביבה, מה שיוסיף לחות לאוויר, ובעקיפין לעור הפנים, מבלי שתרגישו.
• ולא פחות חשוב – מפסיקים להשתמש במוצרים הכוללים חומצות אלפא, בטא ורטינואידים, עד שהעור יהיה מוכן אליהם שוב.

היה היה

לפעמים נדמה לי שמוצרי ביוטי הם כמו להיטים ברדיו – יש כאלה שנשארים עונה או שתיים והולכים, ויש כאלה שכבר הרבה שנים מלווים אותנו ועדיין, למרות השפע והחידושים, כיף לחזור ולהשתמש בהם.
1. יש בית שאין אותו? קרם רב־שימושי, 35 שקל, ניוואה
2. אז קראו לו היוניסקס הראשון. היום קוראים לו ג'נדרלס. 219 שקל, CK One של קלווין קליין
3. מעצב תסרוקות כבר 60 שנה, 53 שקל, לוריאל פריז