בימים אלה קטלוניה עוברת את הבצורת הקשה בתולדותיה. כולם נדרשים לחסוך, ושר האקלים דויד מסקורט הצהיר כי בגלל הבזבוז שבהשקיית הדשא, ברצלונה תהיה חייבת לאזן עם הפחתה בצריכת המים - כשמשמעות הדבר היא שהשחקנים לא יוכלו להתקלח באצטדיון בתקופה הקרובה אחרי משחקים ואימונים. בצד החיובי, כנראה שזה לא הכרחי לאור כמות השטיפות שהם מקבלים.
1 צפייה בגלריה
yk13718046
yk13718046
(צילום: YVES HERMAN, רויטרס)
ברצלונה עוברת את השבוע הגרוע ביותר שלה בקדנציה של צ'אבי, אבל כמו שכתב ושר אביתר בנאי: "כמה שקשה, אני תמיד מרגיש שזה עוד כלום, שיש הרבה יותר נמוך" - והנמוך הזה יכול להיות הפסד מחר בוולנסיה.
ההפסד 3:2 לאנטוורפן בסיום שלב הבתים בליגת האלופות ברביעי בלילה היה המשחק הגרוע ביותר של בארסה העונה. למרות שהבטיחה את המקום הראשון לפני כן, היא עלתה בהרכב כמעט מלא והייתה צריכה לנצח את אלופת בלגיה. ועדיין, התוצאה מול ג'ירונה ביום ראשון (4:2) הייתה הרבה יותר הרסנית עבור המועדון. אפשר להשוות את זה למאבק אליפות בין מכבי ת"א לשמשון ת"א הנוכחית, שבו שמשון לוקחת שלוש נקודות בדרבי החוץ. ג'ירונה אפילו לא משמשת בדיוק בתור האחות הקטלאנית הקטנה של ברצלונה, מאחר שגלקסיות מפרידות ביניהן מבחינת היסטוריה, מסורת, פופולריות. לראות את הקבוצה הזו עולה למקום הראשון במקום ריאל מדריד, ועוד בניצחון על בארסה, זו רעידת אדמה. אנטוורפן כבר הייתה זו שבועטת במישהו ששרוע על הרצפה. הבעיות העמוקות של ברצלונה ישאירו אותה מחוץ לטופ האירופי עד שיימצא להן פתרון.

רומאו, לא סיפור אהבה

מאיפה להתחיל? אולי מחוסר האיזון בסגל. לאמין ימאל, למשל, זה בונוס ענק. לקבל שחקן בן 16 שמסוגל לעשות דברים כאלה? פעם בדור. אבל הוא הניצוץ והתוספת, אי־אפשר לבקש ממנו ומחבריו בני ה־17 וה־18 לקחת מועדון כזה על הגב. האשמה לא בהם, אלא בהתנהלות פושעת שהובילה למשבר כלכלי ולסגל קצר.
אחד מהצעירים האלה הוא גאבי, שלא יחזור העונה בגלל הפציעה הקשה בברך. ההיעדרות שלו מורגשת, מורגשת מאוד, אבל הצרה האמיתית בקישור היא בחלק האחורי שלו. הדוגמה לכך היא שחקן שמהווה את שיא הבינוניות, והפך לשעיר לעזאזל של העונה הזו אצל האוהדים והתקשורת - אוריול רומאו. הקשר בן ה־32 גדל במועדון, נדד באירופה, השתקע בסאות'המפטון, נראה לא רע בג'ירונה בעונה שעברה ושימש כפתרון זול, 3.5 מיליון יורו. כביכול, סגירת מעגל מרגשת לכל הצדדים, בפועל, שחקן שלא מתאים לרמה הנדרשת, ואין הרבה אופציות אחרות בנמצא, כך שהוא עולה שוב ושוב לדשא.
מול ג'ירונה, למשל, צ'אבי הלך עם אופציה אחרת ובחר בפרנקי דה יונג כקשר אחורי, אבל כאן מגיעים לתיבת פנדורה אחרת. ההולנדי והמועדון לא נמצאים ביחסים טובים כבר זמן רב, מאז שסירב לוותר על החוזה שלו ולעזוב כדי להקל על הנטל הפיננסי. השבוע נפתחה חזית חדשה: דה יונג לא יצא למשחק מול אנטוורפן בגלל מחלה, אבל על פי דיווח בספרד, המנהל המקצועי דקו רתח וטען שההולנדי שיקר. מצב לא בריא, תרתי משמע.
מי שמחפש עוד הבדל מקצועי גדול מאשר בעבר, ימצא אותו אצל רוברט לבנדובסקי. הפולני (35) נראה עייף ואיטי, ואפילו לא הגיע לכמות דו־ספרתית, רק תשעה שערים בכל המסגרות. אי־אפשר לומר שהוא לא מנסה, אבל היכולת שלו לשנות משחקים דהתה. בספרד עלתה הערכה שהמועדון לא יהסס למכור אותו בקיץ למרבה במחיר כדי לממן את רכישת ברונו גימראייש מניוקאסל.
אפשר להמשיך לחפור, לציין את הריחוק מקאמפ נואו כאחת הסיבות לבעיות (ברצלונה מארחת במונז'ואיק בזמן השיפוצים), אבל יש כאן המון קווי עלילה וחצים שמצביעים לעבר צ'אבי. הוא איבד את החסינות המוחלטת, ולא נדיר לשמוע על האפשרות שיפוטר. על פי הנתונים שפירסם העיתונאי פראן מרטינס ברשת X, רק מאמן אחד בברצלונה סיפק תוצאות גרועות יותר ב־15 השנים האחרונות - 58.2 אחוזי הצלחה של רונלד קומאן לעומת 61.6 של צ'אבי. בנוסף, הוא המאמן החלש בתולדות ברצלונה בצ'מפיונס, עם הפסדים ב־40 אחוזים מהמשחקים.
משחק בנאלי בוולנסיה הפך לרגע קריטי בקריירת האימון של צ'אבי, ובעונה של הקבוצה. גם ניצחון מכוער יתקבל בברכה, צמיחת הפער מהפסגה ליותר משבע נקודות יעצים את הלחץ. זו כבר לא קטאר, צ'אבי, זה הדבר האמיתי.