אני הולך לכתוב פה משהו שאוהדי מכבי יפו כבר מכירים. אז זה בעיקר לאחרים.
למתן בית יעקב, הקשר שנולד ברחוב נחל הבשור ביפו, מאה מטר מאצטדיון גאון המיתולוגי ז"ל, יש שרביט קסמים ברגל ימין. מניף, פוף, עשן סמיך, קונפטי, ארנבים קופצים, ויאללה כישופים.
ביום שישי ברמה"ש, איפשהו באמצע המחצית הראשונה, נשלח אליו כדור ארוך. צ'יפ עם הבוהן בנגיעה, משהו משוגע, ויפו, עם הראשון בדרך ל־0:4 - מתחילה בחגיגה.
ביום שלישי האחרון, נגד עכו, כדור רוחב משוגר לבית יעקב, שמניף פאלש מ־18 מטר לחיבור השמאלי. בני לם יושב בבית ומתגרד. יום שישי שעבר, נגד נס־ציונה, בית יעקב מגיע לאחד על אחד ומכשף צ'יפ נוסף, הפעם מעל דני עמוס.
כשקוסם הצ'יפים והפאלשים מניף את הימין, הכל נראה אחרת. בזכותו, אחרי תקופת דעיכה, יפו שוב זורחת. וביום של עננות גבוהה, הנה, מולנו, הצמרת הגבוהה.
ˆ ˆ ˆ
מי אמר שלא משתלם להחליף מאמן? אום אל־פאחם והפועל ראשל"צ, שתי קבוצות שעשו זעזוע בעמדה, ניצחו ביום שישי. אצל אום אל־פאחם, שעשתה 1:3 לקריית־שמונה, זה מרשים במיוחד. גם כי הורידה את המוליכה מהמקום הראשון, וגם כי הניצחון הקודם שלה היה אי שם במחזור השני.
ועדיין, חכו עם החגיגות. באום אל־פאחם, לפטר מאמן זה באהלן־אהלן. נגיד, כמו לזפזפ בשלט. התחיל אדהם האדיה, נתן חמישה משחקים, הלך. מונה מנחם קורצקי, נתן שלושה או ארבעה ימים, הלך. מונה ניר ברקוביץ', נתן איזה שישה משחקים, נצח לעומת הקדנציה הקודמת שלו שארכה יממה, ממש הסר פרגוסון של אום אל־פאחם, הלך. ועכשיו תומר קשטן.
אם עושים את החשבון שבעונה יש 37 משחקי ליגה, מגיעים למסקנה, מבחינה סטטיסטית, שאום אל־פחם צפויה להעסיק השנה 12 מאמנים וחצי. יש לנו מספיק מאמנים בישראל בשביל אום אל־פאחם?
ˆ ˆ ˆ
שלום עירוני טבריה, איך זה להשקיף על הליגה מהמקום הראשון? מלחיץ, לא? פחד גבהים, משהו?
בכל מקרה, עם הבומבה של הברזילאי ז'וליו סזאר, טבריה סופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים. עכשיו נראה אותה במחזור הקרוב נגד אום אל־פאחם, קוטלת המאמנים והראשונות.
ˆ ˆ ˆ
תוצאות המחזור ה־13: עירוני טבריה - הפועל ר"ג 0:1. ז'וליו סזאר (9). אום אל־פאחם - קריית־שמונה 1:3. לאום אל־פאחם: דובב גבאי (47), אחמד דראושה (61), תאמבי סגס (88 בפנדל). לקריית־שמונה: ג'ורג' מנדז'ק (37).
מכבי הרצליה - כפר־קאסם 1:1. להרצליה: אילון ירושלמי (69) לאחר שהחמיץ פנדל. לכפר־קאסם: מוחמד סרסור (82). הפועל רמה"ש - מכבי יפו 4:0. מתן בית יעקב (30), גיל יצחק (41, 73), יקיר זילברמן (60). הפועל ראשל"צ - הפועל עפולה 0:1. משה סמל (70). (ספי פסטרנק)