פניית פרסה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהחליט לבטל את הפטור ממס על משקאות ממותקים, שעליו הוא עצמו חתם בדיוק לפני שנה. רק על משקאות הדיאט יישאר הפטור בעינו.
באגף התקציבים באוצר מציעים עוד שורה של העלאות מסים, אולם נראה שגם אם השר יאשר חלק מהן, ראש הממשלה יתנגד לכך בתקיפות, לדברי גורמים המקורבים אליו. בין השאר מוצע לבטל את הפטור ממע"מ על יבוא אישי בחבילות מחו"ל עד שווי של 75 דולר. הכוונה היא לעודד רכישת מוצרים מהחנויות ובתי העסק בארץ.
1 צפייה בגלריה
yk13718803
yk13718803
(סמוטריץ' | צילום: שלו שלום)
עוד מוצע באוצר לבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות והפטור ממע"מ באילת. להצעות האלה אין שום סיכוי מאחר שהביטול יגרום לעליות מחירים של ירקות ופירות שיקשו בעיקר על השכבות החלשות. כך גם ביטול הפטור באילת בתקופה שבה העסקים בעיר קורסים בחלקם בשל הפסקת התיירות.
הצעה נוספת, לבטל את נקודות הזיכוי להורים עובדים מגיל 13 עד 18 שאמורה להיכנס לתוקף ב־1 בינואר, היא בעלת סיכויים נמוכים, כיוון שצפויה לה התנגדות בליכוד. ההצעה לבטל את נקודות הזיכוי להורים לפעוטות בגיל 0 עד 3 לא תתקבל, מאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח שוב ושוב להוציא לפועל את ההטבה הזו.
ההצעה להטיל לראשונה מס על קרנות ההשתלמות כבר ירדה מהפרק לאחר שההסתדרות איימה להשבית את המשק אם תתקבל החלטה כזאת. כיום מבין החסכונות, רק על קרנות ההשתלמות לא מוטל מס וכל הניסיונות לשנות את המצב כשלו בשל התנגדותה התקיפה של ההסתדרות.
הצעה שיש לה סיכויים היא הטלת מס על פרסים מהימורים כבר מהשקל הראשון, ולא רק על זכיות גדולות או פרסים כספיים בסכומים גבוהים. הפחתת המס על רווחים כלואים עשויה גם היא לעבור. מדובר בהצעה להפחית את המס על דיבידנדים מ־30%־33% ל־25%, מה שיגדיל דווקא את הכנסות המדינה בשל גידול בהיקף המשיכות. הצעה נוספת היא לתת פטור על מס שבח ממכירת דירת מגורים במקום אחת ל־4 שנים אחת ל־8־10 שנים. הצעה זו עלולה לפגוע בשוק הדיור וסיכוייה לעבור קטנים.