1 הוציאו את העצבים

מה ההבדל בין הפועל באר־שבע של הרצף החלש – שלושה הפסדים מאז חידוש הליגה – לבין הקבוצה שהביסה אתמול את מכבי פ"ת 1:4? התזמון. הקבוצה של אליניב ברדה עשתה לעצמה מנהג לספוג בדקות הסיום, ומשם לא היה לה סיכוי לחזור. הפעם היא ספגה כבר אחרי דקה וחצי מרגלי סאליו גינדו, והייתה לה שהות להתאושש ולחזור בבליץ במחצית השנייה.
2 צפייה בגלריה
yk13719771
yk13719771
(צילום: עוז מועלם)
מה עם בני לם? זה הרבה יותר בעייתי. פ"ת לא מפסידה סתם, אלא מתפרקת, וספגה עשרה שערים בארבעה משחקים. לם ירד לבונקר אחרי שער היתרון כדי לשנות את המגמה, אבל משחק גרוע מאוד של השוער רובי לבקוביץ' וההגנה הקל על באר־שבע להתגבר על המכשול.
ועדיין, עד הדקה ה־68 נראה היה שבאר־שבע בדרך להפסד נוסף שהיה מלחיץ עוד יותר את המערכת. מי ששבר את הקרח היה דווקא המגן הצעיר ניב פליטר, בבכורה שלו בליגה, שהיה לו חלק בשער שספגה באר־שבע וגם היה זה שקבע 1:1 אחרי תגובה איטית של לבקוביץ'. באר־שבע נדלקה, ובתוך ארבע דקות רותם חטואל קבע מהפך, שער ראשון שלו מאז פברואר, ופרץ בבכי של הקלה. מרכז ההגנה של פ"ת לא באמת היה קיים, מה שאיפשר לאלון תורג'מן ומיגל ויטור להשלים בשערים קלילים. (לירן ביטון)

2 ריינה עצרה באדום

שמונה קבוצות – בהן מכבי ת"א, באר־שבע ובית"ר ירושלים – ניסו העונה לנצח את בני־ריינה, אבל בלי הצלחה. עד שהגיעה אתמול הפועל ת"א לאצטדיון גרין ויצאה ממנו עם כל שלוש הנקודות. ניצחון הבכורה של האדומים בעידן בורחה למה הושג בלי יכולת גבוהה ועם הרבה מזל, אבל את הקבוצה שלא ניצחה מאז החזרה מהפגרה זה לא מעניין. במצבה, כל ניצחון מתקבל בברכה.
ריינה, הלהיט של ליגת העל, לא הגיעה למחצית הראשונה. גם הפועל לא להטה במיוחד, אבל היא לפחות ניצלה שתי טעויות חמורות בהגנה המקומית כדי לרדת להפסקה ביתרון 0:2. בדקה ה־17 כדור ארוך של אור בלוריאן משלושת רבעי מגרש קפץ מעל השוער גד עמוס, שיצא רע מאוד, ועומר סניור המופתע אמר תודה וגילגל מקרוב לרשת. הטעויות בהגנת ריינה נמשכו, עומרי אלטמן חטף את הכדור ונמניה ליוביסבלייביץ' דרך עליו ברחבה. אוהד אסולין נעזר ב־VAR כדי לשרוק לפנדל לאורחים, ואלטמן דייק מהנקודה הלבנה.
המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. ריינה השתלטה על המגרש, רועי שוקרני (51) צימצם בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה והשחקנים של שרון מימר המשיכו ללחוץ, אבל נתקלו ביכולת טובה של אמיליוס זובאס ובמשקוף שלו. ואז הגענו לדרמה של הדקה ה־93. קייס גאנם מצא את הרשת האדומה, אבל אסולין פסל את השער בטענה לעבירה מוקדמת של מארק קוסטה על בלוריאן. שופט ה־VAR חשב שהשער חוקי וקרא לאסולין למסך, אבל השופט הראשי לא הסכים איתו הפעם ולא שינה את החלטתו. (שמעון אלבז)

2 צפייה בגלריה
.
.
נביל חאיק בטדי, אתמול | צילום: שלו שלום


3 מבצע של הרגע האחרון

אחרי שהשיגה ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים, ניצחון בדרבי ותיקו בסמי עופר מול מכבי חיפה, בית”ר ירושלים חזרה למציאות האפורה עם 1:1 מול בני־סכנין הצנועה, שגם הוא הושג רק בדקה ה־90.
סלובודן דראפיץ' ממצה מאה אחוז מהסגל המצומצם שעומד לרשותו, עם שלושה זרים בלבד ובלי עילאי אלמקייס הפצוע, ואילו ליוסי אבוקסיס יש לא מעט דאגות. גרגורי מורוזוב ופרד פריידיי לא דומים לשחקנים מהעונה שעברה, טרזייה תומא לא בכיוון ומיירון ג'ורג' חזר עם משקל עודף, אבל האכזבה הגדולה ביותר היא מאיסמעילה סורו שהגיע מסלטיק ונראה כמו הצל של עצמו.
בית"ר הציגה שוב מחצית ראשונה חלשה. בדקה ה־12 הכדור פגע בידו של אופיר קריאף ברחבה, וזאהי אחמד דייק מהנקודה הלבנה. במחצית השנייה נראה היה שסכנין עושה את כל הטעויות האפשרויות כדי לסדר לבית"ר תיקו, אבל הקבוצה של אבוקסיס, שמשחקת בהליכה בלי מהירות, ניצלה זאת רק פעם אחת עם בישול נהדר של ג'ורג' לאמיר ברקוביץ'.
בטדי הריק מאוהדים בלטה נוכחותו של נביל חאיק, שחקן סכנין שנורה ברגלו מירי תועה באטליז בעיר בחודש יולי. הוא הגיע לאצטדיון על כיסא גלגלים. (נדב צנציפר)

4 שמונה אחרי המלחמה

כל הסיכויים של מ.ס אשדוד להתרומם מהמקום האחרון אחרי חידוש המשחקים היו לרעתה: האימונים שלה התחילו מאוחר יותר משאר הקבוצות, תשעת הזרים והמתאזרחים עזבו את הארץ ולא מיהרו לחזור והעיר חטפה אזעקות וטילים יותר מכל עיר אחרת בליגת העל.
והנה עברו ארבעה משחקים, אשדוד השיגה שמונה נקודות מ־12 אפשרויות, כולל ניצחון 0:2 אמש על הפועל ירושלים, והיא כבר במקום ה־11. הקבוצה של זיו אריה, מנגד, סוגרת את הטבלה אחרי ארבעה הפסדים ברציפות, ואם לא תתעורר בקרוב, הפתעת הליגה בעונה שעברה נמצאת בדרך הבטוחה ללאומית.
אלי לוי מתחיל למצוא את האיזון בהרכב, והבינגו הגדול שלו הוא החלוץ הצעיר רביד אברג'ל, שכבש את הראשון (58) והעלה את מאזנו השבועי לשלושה כיבושים. אבנעזר ממאטה, במשחקו הראשון מאז שחזר ארצה, הבקיע (81) את השני. עוד סימן לאופטימיות באשדוד הוא שיתופו של חמודי כנעאן אחרי שמונה חודשי היעדרות בגלל פציעה.
לאורחים עוד הייתה הזדמנות לחזור למשחק, אבל הפנדל הגרוע של ילה דוין (77) המחיש את מצבה הגרוע של הקבוצה. (אלי לוי)

5 שוער עולה

בקיץ החליט איתי שכטר לרדת כיתה להפועל פ"ת הצנועה. בגיל 36, כשהוא יודע שהשיא מאחוריו, החלוץ קיווה שבמדי העולה החדשה הוא יחזור להיות רלוונטי, וגם בפ"ת בנו על שחקן התקפה שיעשה את ההבדל. אלא שבינתיים הוא תקוע על אפס שערים. בימים היפים הזדמנות כמו שהוא קיבל אתמול בדקה ה־15, כששוער הפועל חדרה גיא הרמן לקח לו גול בטוח, הייתה נגמרת ברשת גם אם מנואל נוייר היה עומד בין הקורות.
עם תשע נקודות בלבד, אחרי הפסד 1:0 ועל סף הקו האדום, הכחולים צריכים קצת משכטר הישן והטוב כדי להתבסס בליגת העל. גם החלוץ השני, רז שטיין, תפס את הראש במחצית הראשונה כשסחט עוד הצלה מהרמן המצוין, שלפני שלוש שנים עוד שיחק באור־יהודה בליגה א'. במחצית השנייה המארחת השתלטה על העניינים, וחיכתה 85 דקות עד שתמיר גלזר שבר את הקרח בנגיחה לרשת.

6 הקהל בדרך חזרה

פיקוד העורף התיר אתמול לקיים אירועי ספורט עד 5,000 איש, והמשמעות היא שהקהל עשוי לחזור כבר השבוע. בשבוע שעבר התיר פיקוד העורף להכניס 1,000 אוהדים בלבד, ומינהלת הליגה החליטה להמשיך ללא קהל, אבל כעת היא צפויה לאשר את החזרה ליציעים. (נדב צנציפר)