לא כל יום בלגרד. ביום רביעי פפ גווארדיולה עוד הרשה לעצמו לעלות בהרכב מוחלש מול ברק בכר, שהספיק לו כדי לנצח את הכוכב האדום 2:3. אתמול הוא ראה את אלופת אירופה ואנגליה מנצ'סטר סיטי ממשיכה לאבד נקודות בסיטונות בליגה, עם 2:2 ביתי מול קריסטל פאלאס מהתחתית, קבוצה שלא השיגה ניצחון כבר חודש וחצי. זה כבר היה גמור, 0:2 קל של ג'ק גריליש וריקו לואיס, אבל אחרי הפנדל המשווה של מייקל אוליסה בדקה ה־95, פאלאס בכלל הייתה זו שהתקרבה יותר לשער מכריע.
החודש האחרון לא הרס לסיטי את סיכויי האליפות, אבל הרחיק אותה מהמקום הראשון והעלים את החששות של היריבות, גדולות וקטנות. בשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות היא ניצחה רק פעמיים, את הכוכב האדום ואת לוטון שמתחת לקו האדום (וגם זה אחרי שהייתה זמן רב בפיגור).
1 צפייה בגלריה
yk13720083
yk13720083
(צילום: Michael Regan, גטי)
ארלינג הולאנד סובל משבר מאמץ בכף הרגל, קווין דה בריינה כבר מזמן לא שיחק כדורגל, גם ז'רמי דוקו מושבת אחרי תקופה מצוינת. עכשיו מחכה נסיעה לגביע העולם למועדונים, ואחריה מעבר ישיר למחזורי חג המולד. הקבוצה נראית פגיעה.
לפני שתסתכל על המוליכה ליברפול (37 נקודות לעומת 34, תארח הערב את מנצ'סטר יונייטד), סיטי חייבת להסתכל פנימה. העניין הוא שגם עם הולאנד ושעריו היא חרקה, ולמרות שברור שהוא חסר מאוד, זו ההגנה שגומרת את פפ, ואפשר היה להימנע מכך עם עבודה מדויקת יותר ברכש.
שחקני הפנטזי כבר מכירים זאת היטב - קשה לבחור מישהו מהחוליה האחורית של סיטי, מאחר שפפ תמיד מתחכם בהרכב. ובחלק מהמקרים זה קורה בגלל חורים בסגל, כן, אפילו בסגל כזה. אחרי הפיצוץ עם ז'ואאו קאנסלו והעזיבה של הפורטוגלי, עמדות המגינים נותרו חשופות. צד שמאל בעייתי מאוד ופפ מציב שם בקביעות בלמים, ניית'ן אקה או יושקו גבארדיול, בצד ימין קייל ווקר כבר לא כמו פעם. כשמוסיפים לכך את העובדה שהבלמים המובילים בכושר לקוי - הרכש היקר גבארדיול הוא אכזבה גדולה - מגיעים לכך שסיטי לא מצליחה לסיים עם רשת נקייה כבר שמונה משחקים, וסופגת בממוצע שני שערים בכל אחד.
היא כנראה תחזור מסעודיה עם עוד תואר, גביע העולם למועדונים. אחר כך המכונה ההתקפית של סיטי תהיה זקוקה לשיפוצים בהגנה.

בהלה על הדשא

עוד אתמול באנגליה, המשחק בין בורנמות' ללוטון הופסק במצב של 1:1 בעקבות אירוע מפחיד בדקה ה־65, כשקפטן האורחת טום לוקייר לקה בדום לב והתמוטט על הדשא. השחקנים הורדו לחדר ההלבשה בזמן שזכה לטיפול ממושך, כל האצטדיון שר את שמו, ולבסוף הוא פונה על אלונקה בהכרה כשהוא מגיב לסביבה. השחקנים עוד חזרו לדשא כדי להודות לאוהדים, לפני שהוחלט לא להמשיך. רק לפני חצי שנה לוקייר קרס על הדשא בגמר פלייאוף העלייה לפרמייר־ליג, והתברר כי הוא סובל מפרפור פרוזדורים, הפרעת קצב בליבו.
ג'ודו. תמנע נלסון־לוי זכתה במדליית כסף באליפות אירופה הפתוחה בקוסובו, שהתוצאות בה לא משוקללות כניקוד לקריטריון האולימפי. (נדב צנציפר)